جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اقدام تروریستی نیوزلند

حوزه/ در پی حمله تروریستی به دو مسجد در شهر کرایس‌چرچ نیوزلند که منجر به قربانی شدن ۴۹ نفر و مجروح شدن ده ها تن شده، مقامات دینی و غیر دینی جهان این حادثه وحشتناک را به شدت محکوم کردند و خواستار مقابله با تفکر افراطی گری و نژادپستی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در پی حمله تروریستی به دو مسجد در شهر کرایس‌چرچ نیوزلند که منجر به قربانی شدن 49 نفر و مجروح شدن ده ها تن شده، مقامات دینی و غیر دینی جهان این حادثه وحشتناک را به شدت محکوم کردند و خواستار مقابله با تفکر افراطی گری و نژادپستی شدند.

 

 آیت الله العظمی حکیم حمله تروریستی نیوزلند را محکوم و خواستار حمایت از مساجد شدند

حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف با صدور بیانیه ای، حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزلند را محکوم کردند و خواستار حمایت از مساجد، حسینیه ها، عبادتگاه ها و نمازگزاران شدند و بر رعایت حقوق آنان در برپایی نماز و شعائر دینی با امنیت کامل تاکید کردند.

 

آیت الله مدرسی کشتار نمازگزاران نیوزلند را محکوم کرد

آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای کربلا هجوم تروریستی به مسلمانان نمازگزار در مسجد شهر کرایست‌چرچ در کشور نیوزلند که کشتار بی رحمانه بیش از ۴۹ نمازگزار را در پی داشت، محکوم کرد.

 

 واکنش نماینده آیت الله العظمی سیستانی به حمله تروریستی نیوزلند

حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله سیستانی گفت: حادثه حمله به نمازگزاران به نیوزلند بیانگر عمق جنایتکارانه بودن اندیشه تروریستی افراطی و عدم شناخت آن از معنی انسانیت است.

وی بر مقابله همگانی و جهانی با تفکر افراطی و تروریستی تاکید کرد.

 

رئیس و امام مرکز اسلامی سوئد: مسئولین حکومت‌ها در حفاظت از مساجد مسلمین کوشش بیشتری به خرج دهند

حجت الاسلام و المسلمین حکیم الهی رئیس مرکز اسلامی سوئد در پی وقوع حادثه تروریستی حمله مسلحانه به دو مسجد در نیوزلند و به شهادت رساندن مسلمانان نماز گزار در این دو مسجد؛ این اقدام را محکوم کرد و گفت: روز گذشته دو مسجد در کشور نیوزلند مورد حمله وحشیانه تیراندازی قرار گرفتند که به کشته و زخمی شدن ده ها نفر انجامید و آن طور که از شواهد امر پیداست، شخص یا اشخاصی که این حملات وحشیانه را انجام داده اند از افراط گرایان بوده و یکی از این افراد از قبل نام دختر بی گناهی که در حمله تروریستی به شهر استکهلم کشته شده بود را ذکر کرده و این حمله خود را انتقام از حمله به استکهلم اعلام کرده است. این گونه تفکر انتقام جویانه نمی تواند باعث توجیه قتل نمازگزاران باشد.

 

امام مرکز اسلامی وین در مورد دامن زدن به اسلام هراسی در غرب هشدار داد

حجت الاسلام سید محمد ناصر تقوی امام و رئیس مرکز اسلامی امام علی وین امروز طی سخنانی با محکومیت شدید حادثه تروریستی انجام گرفته در نیوزیلند نسبت به دامن زدن به جو اسلام هراسی و عواقب آن هشدار داد.

وی افزود: ازهمين فرصت استفاده مي‌کنم و در مورد حرکات اسلام هراسانه و افراط گرايانه هشدارمي دهم و فروتنانه به همه هموطنان اروپايي، خصوصا انديشمندان، روشنفکران، رهبران دینی ، دولتمردان ، شخصیت های سیاسی و احزاب و همه کساني که دغدغه صلح و امنيت و آرامش پایدار در این جامعه را دارند عرض می کنم : گلوله هايي که اين‌چنين بر پيکرنمازگزاران در دو مسجد نيوزيلند شليک شد، فقط با انگشت تروريست ها شليک نشد، بلکه پیشتر خشاب نفرت و کينۀ آنها توسط تمام کساني پرشده است که به شکلها و بهانه های مختلف برطبل افراط گرايي در اين سالهاي اخير کوبيده اند و نتيجه اش امروز در ريختن خون نمازگزاران و کشته شدن مظلومانۀ آنها ظاهر شده است.

 

رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان حمله تروریستی نیوزلند را محکوم کرد

آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، با صدور بیانیه ای، حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزلند را که نمازگزاران بی گناه را هدف قرار داده و حرمت خانه خود را زیر پا گذاشته محکوم کرد و آن را اقدامی نژادپرستانه و تروریستی دانست که از سوی جنایتکاران وحشی مرتکب شده است.

 

علمای یمن جنایت کشتار وحشیانه مسلمانان در نیوزلند را محکوم کردند

انجمن علمای یمن با صدور بیانیه ای حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزلند که نمازگزاران بی گناه را هدف قرار داده را محکوم کرده و انواع اعمال تروریستی و داعشی وحشیانه را رد کرد.

 

رئیس اداره منهاج الحسین پاکستان: تروریست ها دشمن انسانیت هستند وهیچ مذهبی ندارند

حجت الاسلام محمد حسین اکبر رئیس اداره منهاج الحسین پاکستان حمله تروریستی در دو مسجد نیوزیلند را به شدت محکوم کرد و گفت: مثل این حادثه اگر در یک کشور اسلامی رخ می داد سازمان ملل به دنبال تحریم آن کشور بر می آمد، اما متاسفانه کشورهای غربی در مورد این حادثه به یک بیاینه محکومیت بسنده کردند.

 

دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان:حمله تروریستی در مسجد نیوزلیند سیاست لیبرالیسم غرب را به دنیا آشکار کرد

حجت الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان حمله تروریستی در دو مسجد نیوزلند را به شدت محکو کرد و گفت: این حمله تروریستی ماهیت دشمنان اسلام و سیاست لیبرالیسم غرب را برای دنیا آشکار کرد و نشان داد.

 

رئیس شورای علمای شیعه پاکستان:

عاملان حمله ترویستی نیوزیلند دشمن انسانیت بودند/ هیچ کشوری از خطر تروریسم در امان نیست

حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان حمله تروریستی در دو مسجد نیوزیلند را به شدت محکوم کرد و گفت: هیچ دینی در دنیا با ترور موافق نیستند و عاملان حمله ترویستی این حادثه دشمن انسانیت بودند.

 

رئیس حوزه علمیه امام جواد (ع) لبنان: غربی ها از مشروب فروشی حمایت می‌کنند اما از مساجد حمایت نمی کنند!

حجت الاسلام و المسلمین یوسف السبیتی رئیس حوزه علمیه امام جواد (علیه السلام) در لبنان حمله تروریستی به مسجد نیوزلند را محکوم کرد.

بخشی از متن بیانیه:

تعجب می کنیم از دولت هایی که مدعی تمدن و محافظت از حقوق بشر هستند، مرتکب بدترین نوع تروریسم و کشتار ملت های بی گناه و مستضعف در یمن، فلسطین، سوریه، عراق، لبنان و سایر کشور ها می شوند تا ثروت های آن را به غارت ببرند.

 

حزب الله حمله تروریستی به مسجد نیوزلند را محکوم کرد و خواستار تعقیب تروریست ها شد

حزب الله لبنان حمله تروریستی وحشتناک به نمازگزاران در مسجدی در نیوزلند که منجر به کشته و مجروح شدن ده ها تن شد را محکوم کرد و از مقامات نیوزلند خواست مجریان این عملیات تروریستی را مورد تعقیب قرار داده و برای عدم تکرار آن برنامه ریزی کند.

 

تجمع علمای مسلمان لبنان: تروریسم ساخته سازمان اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل است

تجمع علمای مسلمان لبنان در بیانیه خود گفت: صهیونیسم و آمریکا از مدت ها قبل برای گسترش اسلام هراسی در جوامع غربی برنامه ریزی کردند و این مسئله منجر به رشد جریان های افراطرای در این کشور ها شد و اکنون این جریان ها همانند گروهک های تکفیری تروریستی دست به اعمال تروریستی می زنند.

 

خطبای جمعه لبنان: حمله تروریستی نیوزلند نشان داد که اسلام قربانی تروریسم است

خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه نماز جمعه لبنان حمله تروریستی به مسجد نیوزلند را محکوم کردند و افزودند که این عملیات در نتیجه تحریک مستمر علیه مسلمانان و تحریف و تشویش علیه اسلام در کشور های مختلف غربی انجام گرفت.

 

جمعیت وفاق اسلامی بحرین حمله تروریستی نیوزلند را نتیجه سیاست‌های خصمانه دانست

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین اعمال تروریستی و وحشیانه که در مساجد نیوزلند در اثنای نماز جمعه رخ داد را محکوم کرد.

جمعیت وفاق تاکید کرد: تروریسم وابسته به هیچ دینی نیست و اعمال تروریستی و وحشیانه دیروز نتیجه فرهنگ افراطی گری و خشونت است که از طریق سیاست های خصمانه ساخته و تقویت می شود.

 

جبهه عمل اسلامی لبنان: تروریسم نه دین دارد و نه مذهب و طایفه

جبهه عمل اسلامی لبنان با صدور بیانیه ای حمله تروریستی خونبار به دو مسجد در نیوزلند را که منجر به قربانی شدن ده ها تن شد، محکوم کرد.

جبهه عمل اسلامی مسئولیت این فاجعه وحشیانه را متوجه جریان راستگرای افراطی مسیحی و سکولار دانست و گفت: متأسفانه این فرد دارای منصب عالی در مؤسسه های رسمی و آمریکایی و اروپایی است و این نشان می دهد که تروریسم نه دین دارد و نه مذهب و طایفه.

 

شیخ الازهر: حمله تروریستی نیوزلند نشانگر گسترش اسلام هراسی است

شیخ احمد الطیب شیخ الازهر مصر انفجار تروریستی دو مسجد در نیوزلند که منجر به کشته شدن 50 نفر شد را محکوم کرد و آن را نشانه گسترش اسلام هراسی دانست.

شیخ الطیب در بیانیه خود گفت: این حمله تروریستی وحشتناک نشانگر رشد و افزایش خطابه تنفر آمیز، دشمنی با بیگانگان و گسترش پدیده اسلام هراسی در بسیاری از کشور های اروپایی است.

 

مفتی مصر: حمله تروریستی نیوزلند با تمامی ادیان آسمانی در تناقض است

شوقی علام مفتی مصر با صدور بیانیه ای حمله تروریستی به دو مسجد در شهر کرایس‌چرچ نیوزلند در اثنای برگزاری نماز جمعه را محکوم کرد و گفت: این اقدام تروریستی که منجر به کشته شدن 49 نفر و زخمی شدن ده ها نفر شد با تمامی ادیان و شریعت های آسمانی در تناقض است و ادیان آسمانی تجاوز به انسان های بی گناه و ایجاد رعب و وحشت را حرام می داند چه برسد به بر حرمتی به خانه خدا.

 

پاپ فرانسیس با مسلمانان اعلام همبستگی کرد

پاپ فرانسیس در پی حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزلند با مسلمانان اعلام همبستگی کرد.

 

نمایندگان ادیان و احزاب فرانسه اقدام وحشیانه نیوزلند را محکوم کردند

عصر روز گذشته و به دنبال انتشار خبر حمله وحشیانه افراد مسلح به مسلمانان کشور نیوزیلند که برای اقامه نماز جمعه در دو مسجد این کشور گرد هم آمده بودند، نمایندگان ادیان و احزاب فرانسه(جامعه یهودیان، کاتولیک و مسلمانان) با حضور در سفارت نیوزیلند ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی، آن را نقض آشکار حقوق ادیان بیان کرده و این حادثه را به ملت و دولت این کشور و به ویژه خانواده قربانیان تسلیت گفتند.

 

کلیساهای سرتاسر نیوزلند با مسلمانان اعلام همبستگی کردند

درحالی که در پی حمله تروریستی به دو مسجد نیوزلند در شهر کرایست چرچ، دولت این کشور از مساجد خواسته موقتا به خاطر مسائل امنیتی به حالت تعطیل دربیایند، کلیساهای این کشور درهایشان را گشوده اند.

به سرعت پس از حمله به مساجد نیوزلند، کلیسای باپتیست ته آتاوت در اوکلند در نیوزلند در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد که درهایش را به روی مسلمانان می گشاید زیرا مساجد تعطیل شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha