جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعتکاف

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان از آمادگی بیش از ۱۲۰ مسجد برای پذیرایی از معتکفان این استان خبر داد.

حجت الاسلام سعید مهدوی امین  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خرم آباد، با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مساجد، گفت: اعتکاف جلوه گاه تعظیم بندگی پروردگار است و معتکفان با خلوت در برابر خالق خود اوج بندگی را به نمایش می گذارند.

وی با بیان اینکه اعتکاف بازگشت به مسیر و فطرت الهی خویش است، بیان داشت: اعتکاف تولدی دوباره و نجات فرد از آلودگی و بند اسارت دنیوی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان با بیان اینکه اعتکاف عملی عبادی برای پاکسازی جسم و روح است، افزود: اعتکاف یه حرکت جهادی برای خودسازی و تقرب بیشتر به درگاه معبود است.

حجت الاسلام مهدوی امین با اشاره به اینکه تمام تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه مراسم معنوی اعتکاف در مساجد شهری و روستایی استان لرستان اندیشیده و برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است، اظهار کرد: بیش از 120 مسجد شهری و روستایی استان لرستان آماده میزبانی از معتکفان هستند.

وی با بیان اینکه افراد علاقمند به شرکت در این مراسم معنوی می توانند تا  28 اسفندماه نسبت به نام نویسی بصورت حضوری در مساجد و یا سایت تبیان اقدام کنند، خاطر نشان کرد: امسال پیش بینی می شود با توجه به تقارن ایام سال نو، تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و همچنین اعزام اردوهای راهیان نور رشد قابل توجهی معتکفان را نسبت به سال های قبل نداشته باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان در پایان برگزاری محافل انس با قرآن ،قرائت ادعیه و دعاهای ویژه ماه رجب، اجرای برنامه ها و مسابقات فرهنگی، حلقه های معرفتی و همچنین ایراد سخنرانی و منبر با حضور اساتید حوزوی را از جمله مهمترین برنامه ها برای معتکفان برشمرد.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha