شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طبیعت

مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: حفاظت و حراست از منابع طبیعی دستور دینی است و ریشه در قرآن دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور با اشاره به افزایش سفرهای مردمی و گشت و گذارها در دامان طبیعت، بر حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و پوشش گیاهی تاکید کرد و افزود: خداوند منابع طبیعی را در اختیار بشر قرار داده تا بتواند زندگی خوبی داشته باشد، لذا ضروری است از این نعمات، سرمایه ها و ثروت های خدادادی حفاظت و صیانت کنیم.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی و همه مواهب خدادادی برای نیاز و تفریح در اختیار انسان و سایر موجودات قرار گرفته اند، اظهار داشت: حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و خدادادی وظیفه ای همگانی است و همه در قبال این وظیفه مسئول هستیم.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه حفاظت و صیانت از منابع طبیعی برای بقای نسل انسان ضروری و حیاتی است، خاطر نشان کرد: در زمینه حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و مواهب خدادادی باید فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با اشاره به اینکه طبیعت و زندگی انسان به هم گره خورده اند و این دو بدون همدیگر نمی توانند وجود داشته باشند، خاطر نشان کرد: حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و مواهب خدادادی برای بقای نسل انسان حیاتی است، لذا در تمام ایام سال باید مراقب این نعمات و نیازها باشیم .

وی با بیان اینکه متاسفانه علی رغم توصیه ها و هشدارهای سازمان های حفاظتی و صیانت از طبیعت و همچنین فرهنگ سازی باز هم شاهد بی مهری برخی افراد نسبت به طبیعت هستیم، گفت: تغییر کاربری اراضی طبیعی، صدمه به طبیعت و درختان، آلوده کردن منابع آبی و رودخانه ها، باقی گذاشتن زباله ها در دامان طبیعت و ...  همگی بی مهری نسبت به طبیعت است و نباید با انجام این کارهای نادرست به طبیعت صدمه و خدشه وارد کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان در پایان با بیان اینکه حفاظت و حراست از منابع طبیعی نیازمند عزم همگانی است، یادآور شد: امید می رود مردم در حفظ و حراست از منابع طبیعی بیش از پیش کوشا باشند و به اموال و نعمت های مورد نیاز خود ضربه نزنند، چرا که وجود مواهب طبیعی و خدادادی همه برای انسان و سایر موجودات نعمت های مورد نیاز و ضروری هستند.

انتهای پیام

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha