پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ورود ۱۱۵ شهید تازه تفحص شده به معراج شهدای اهواز

حوزه/ استعمارگران و فریب خوردگان داخلی که وجود سید محمد حسین مصباح را مزاحم نقشه های خود می دیدند، او را دستگیر و به شهادت رساندند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شهید حجت الاسلام سید محمد حسین مصباح از شهدای صاحب اندیشه و تفکر انقلابی در  افغانستان بود که پس از دیدار با امام راحل در نجف به تبلیغ افکار انقلابی و مبارزه با استعمار پرداخت.

مصباح در سیر مطالعاتی حوزوی اش به فلسفه و  مباحث کاربردی آن در جامعه بسیار علاقه نشان داد و سخنرانی ها و مقالات و کتابهایش را در این راستا شکوفا کرد.

او علوم مقدمات را نزد پدر عالمش خواند و در فلسفه اسلامی نبوع بالایی از خود نشان داد  و به رشد و شکوفایی بالایی رسید. در کنار دروس حوزه، مشغول فراگیری هندسه،  فیزیک و.. شد.

او در شناسایی اندیشه های امام راحل در افغانستان نقش آفرید و از سال 47 که در نجف امام راحل را ملاقات کرد تا زمان شهادتش حدود هزار سخنرانی انقلابی کرد و کتابهای  فراوانی چون ردی بر فلسفه مارکسیسم، فلسفه استعماری، آزادی و... نوشت.

استعمارگران و فریب خوردگان داخلی که وجود سید محمد حسین مصباح را مزاحم نقشه های خود می دیدند، او را دستگیر و به شهادت رساندند.

منبع مشاهیر تشیع در افغانستان

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha