جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غلامرضایی

حوزه/ کارشناس سیاسی، در جمع بانوان طلبه گفت: بیانیه گام دوم برنامه عملی و قابل تبیین برای استمرار و بقای نظام انقلاب اسلامی است که البته منحصر به انقلاب ایران نیست، بلکه نگاهش به انقلاب اسلامی جهانی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست سیاسی بصیرتی با موضوع «بیانیه گام دوم» با سخنرانی رمضانعلی غلامرضایی، کارشناس سیاسی و با شرکت طلاب، در مدرسه علمیه اهل البیت(ع) ملک شهر برگزار شد.

 غلامرضایی گفت: امروزه بسیاری از اشخاصی که صاحب نظرند معتقدند بیانیه مقام معظم رهبری نگاهی به آینده دارد. حال باید دید جایگاه من و شما به عنوان یک شهروند در بیانیه دوم کجاست.

وی افزود: این بیانیه  برنامه عملی و قابل تبیین برای حفظ و استمرار و بقای نظام انقلاب اسلامی است که البته منحصر به انقلاب ایران نیست، بلکه نگاهش به انقلاب اسلامی جهانی است. بیانیه گام دوم عصاره 30 سال تجربه رهبری و 40 سال تجربه انقلاب و 55 سال تجربه مبارزه است.

کارشناس سیاسی ابراز داشت: بیانیه باید گفتمان سازی شود یعنی به باور عمومی تبدیل شود. بیانیه گام دوم دارای هفت فصل است، پس باید خود را مجهز کنیم و مسلط باشیم تا بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

غلامرضایی در پاسخ به این سؤال که چرا حضرت آقا روی جوان ها تأکید دارند، اذعان داشت: چون آینده انقلاب به دست جوان است و باوفاترین قشر به امام و رهبری جوانان هستند. جوان یک سرمایه اجتماعی است. در کشورهای غربی جوان تهدید محسوب می شود اما در ایران عزیز جوان یک فرصت است.

وی ادامه داد: عصاره پیام بیانیه دوم، افتخار به گذشته و امید به آینده است. ما معتقدیم دین قدرت اداره جامعه را دارد چون با بررسی انقلاب هایی چون انقلاب فرانسه، روسیه و هند که  به ترتیب 11 و 6 سال طول کشیده اند به این نتیجه رسیدیم. و اگر انقلاب کارآمد نبوده چگونه در مدت 40 سال در برابر انواع توطئه ها استادگی کرد و از جمله علت کارآمدی این انقلاب، اسلامی بودنش است.

کارشناس سیاسی بیان داشت: ستون های انقلاب شامل بعثت، غدیر، عاشورا و مهدویت است که از سوی دشمن مورد حمله قرار گرفته اند، ما در جنگ پیروز شدیم چون طبق دین عمل کردیم و کاملا معتقد به آیه " إن تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم" بودیم.

غلامرضایی گفت: عصاره دوم امید به آینده است که باید واقع بینانه باشد نه کاذبانه و نه فقط در حد یک آرزو. چگونه؟ با شعار "ما می توانیم". البته روحیه انقلابی می خواهد و مدیریت جهادی.

وی خاطر نشان کرد: اکنون نوبت ماست که با بصیرت افزایی و تبیین درست بیانیه گام های دیگر را برداریم. وظیفه ما در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری نمود پیدا می کند. در خطبه قاصعه حضرت امیر فرمودند: خداوند به قوم بنی اسرائیل پنج نعمت داد به خاطر دو کار. پس شرط نصرت و پیروزی؛ پیروی از آیین آسمانی(شریعت) و تبعیت از امام جامعه.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha