پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام بخشی پور

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری در ۵۵ بقعه اجرایی می شود، گفت: در ۳۵ بقعه متبرکه جشن میلاد حضرت علی(ع) را در امامزاده های شاخص و منتخب خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری  «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام پرویز بخشی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی امروز در نشست خبری، اظهار داشت: با توجه به مناسباتی که وجود دارد در سال آینده شروع سال با مراسمات شادی عجین شده و ان شاءالله بتوانیم در بقاع متبرکه طرح آرامش بهاری  را به خوبی اجرا کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری در 55 بقعه اجرایی می شود، تصریح کرد: در 35 بقعه متبرکه جشن میلاد حضرت علی(ع) را در امامزاده های شاخص و منتخب خواهیم داشت.

بخشی پور اضافه کرد: برگزاری مراسمات تحویل سال از ساعت 11:30 تا 2 نیمه شب با برنامه های متنوع مذهبی و پخش زنده پیام نوروزی رهبر انقلاب خواهد بود.

وی مطرح کرد: 60 مبلغ از قم، مشهد و مبلغین طرح هجرت دعوت شده اند تا در این بقاع حضور پیدا کنند و نماز جماعت در 55 بقعه و در 35 بقعه مراسم رحلت حضرت زینب(س) برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: مشاوره وقف، خانواده، عرضه محصولات فرهنگی عفاف و حجاب و توزیع 70 هزار قلم هدیه و جایزه در 38 بقعه انجام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اعلام کرد: 724 زائرسرا، سوئیت و اتاق در سطح استان خراسان جنوبی، در طول این مدت در خدمت زائرین و مجاورین هستند که پتانسیل کمی نیست.

بخشی پور متذکر شد: در سال گذشته 860 هزار نفر از بقاع متبرکه استفاده کردند و امسال پیش بینی می شود با توجه به اعیاد رجبیه از سال گذشته این رقم بیشتر باشد.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: در سال 97 تعداد 102 وقف جدید که 14 مورد از آنها وقف قرآنی است صورت گرفته و 371 سند جدید نیز ثبت شده است.

بخشی پور با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی نیات خوبی داریم و از سایر استان ها در کشور در زمینه نیات موقوفات جلوتر هستیم، مطرح کرد: موقوفه آبلوله، امیرحسنخانی، امیراسماعیل و امیر محمدابراهیم شوکت الملک عَلَم از بزرگترین موقوفات استان هستند.

وی در پایان گفت: نه هزار و 746 موقوفه با 24 هزار رقبه در استان خراسان جنوبی موجود است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha