شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از حضور مبلغان دینی و گروه های تبلیغی همزمان با ایام تعطیلات عید نوروز در مناطق گردشگر پذیر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، امروز در بازدید از فعالیت های تبلیغی روحانیان غرب استان به فعالیت های تبلیغی روحانیان در مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 200 مبلغ دائمی در قابل طرح هجرت در مناطق روستایی و آسیب پذیر استان به فعالیت تبلیغی اشتغال دارند.

وی با بیان این که علاوه بر این نیز از توان و ظرفیت روحانیان بومی و طلاب مدارس علمیه نیز در فعالیت های تبلیغی استفاده می کنیم، افزود: با توجه به گسترده ای مناطق استان و همچنین شرایط گردشگری مازندران نیاز به حضور مبلغان بیشتری در مناطق مختلف وجود دارد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که متأسفانه در ایام تعطیلات شاهد حضور میلیونی مسافران در مناطق مختلف مازندران هستیم، گفت: همین مسأله ضرورت حضور بیشتر مبلغان دینی را در این مناطق بیشتر می کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از فعالیت 25 گروه تبلیغی در مناطق مختلف استان خبر داد و افزود: این گروه های تبلیغی به صورت فصلی و دائمی در مناطق آسیب پذیر، گردشگر پذیر، سواحل و مناطق جنگلی استان حضور پیدا می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور پررنگ و مستمر مبلغان دینی در مناطق گردشگر پذیر از بروز مشکلات و آسیب های فرهنگی و اجتماعی در این مناطق می کاهد، بیان داشت: حضور اثرگذار مبلغان دینی در طی سال های گذشته موجب کاهش بسیاری از آسیب ها در این مناطق شده است.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود همچنین از حضور روحانیان و مبلغان بومی در برنامه های تبلیغی ایام تعطیلات عید نوروز در این مناطق خبر داد و خاطرنشان کرد: همه توان مجموعه معاونت تبلیغ به منظور ارائه خدمات تبلیغی در این ایام به کار گرفته خواهد شد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه به دلیل کمبود مبلغ نمی توانیم پاسخگوی تبلیغی همه مناطق استان باشیم، بیان داشت: گسترش دایره تبلیغی استان نیازمند بسیج همه امکانات و ظرفیت های تبلیغی در شهرستان ها است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که به منظور گسترش دایره تبلیغی و ارائه خدمات مناسب فرهنگی و تبلیغی به گردشگران و مسافران گروه های تبلیغی و همچنین مبلغان دینی در مناطق خاص استان مستقر خواهند شد، افزود: اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی و شرعی، بیان احکام مسافر و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی و دینی از جمله مهم ترین خدمات تبلیغی مبلغان دینی در مناطق استقرار آنها است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که مبلغان دینی بدون هیچ چشم داشتی در حال انجام وظایف تبلیغی خود هستند، خاطرنشان کرد: تلاش ها و مجاهدت های شبانه روزی مبغان دینی در مناطق مختلف استان مصداق بارز جهاد فی سبیل الله است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha