جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ مدیر کل اوقاف امور خیریه مازندران از میزبانی ۳۵۰ مکان مذهبی استان از مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف امور خیریه مازندران، امروز در جمع خبرنگاران از میزبانی 350 مکان مذهبی استان از مسافران نوروزی خبر داد.

وی با بیان این که این اماکن شامل امامزاده ها، بقاع متبرکه و سایر اماکن مذهبی استان است، افزود: هر ساله در ایام تعطیلات عید نوروز اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران از همه ظرفیت های خود برای ارائه خدمات مناسب دینی و فرهنگی به مسافران و گردشگران بهره می گیرد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که مازندران با دارا بودن 13 هزار و 274 موقوفه و 191 هزار رقبه جزء استان های پیشگام و پیشرو در کشور به شمار می رود، بیان داشت: این تعداد موقوفه در استان نشان دهنده ریشه مذهبی و دینی مردم دیار طبرستان است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین از وجود هزار و 361 امامزاده در مناطق مختلف استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این استان با داشتن این تعداد امامزاده به قطب امامزادگان کشور تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هر ساله خیل عظیمی از مردم به ویژه مسافران و گردشگران در مناطق مذهبی و اماکن متبرکه استان حضور پیدا می کنند، بیان داشت: این حضور گسترده نشان دهنده عشق و ارادت مردم به این امامزادگان واجب التعظیم است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که هر ساله و در آستانه عید نوروز شاهد برگزاری طرح آرامش بهاری در اماکن متبرکه و مذهبی استان هستیم، خاطرنشان کرد: این طرح با هدف ارائه خدمات فرهنگی، دینی، تبلیغی و رفاهی به مسافران آغاز و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه پیدا می کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که طرح آرامش بهاری با محوریت مبلغان دینی و روحانیان در امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می شود، بیان داشت: در طی سال های اخیر شاهد استقبال گسترده مردم به ویژه نسل جوان از اجرای این طرح در امامزادگان بودیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اجرای این گونه طرح ها بستری را برای تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی فراهم می کند، خاطرنشان کرد: هدف اوقاف از برگزاری چنین طرح های تحقق مطالبه مهم مقام معظم رهبری در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که مردم با حضور در امامزادگان به یک آرامش معنوی و روحی خاصی می رسند، بیان داشت: این اماکن دینی ظرفیت ارزشمندی برای تقویت بعد دینی و معنوی عموم مردم به ویژه نسل جوان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha