پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست مجمع عمومی کانون دانش آموختگان با حضور طلاب و دانش آموختگان در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بندرعباس

حوزه/خانم عباسی ندوشن گفت: نظام تربیتی جامعه بر محور مسئول بودن انسان و با تاکید بر آن طراحی شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از هرمزگان، خانم راضیه سلطان عباسی ندوشن در نشست مجمع عمومی کانون دانش آموختگان با حضور طلاب و دانش آموختگان كه در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بندرعباس برگزار شد، بیان كرد: طبق منویات مقام معظم رهبری، خلقیات اجتماعی، رفتارهای اجتماعی را به وجود می آورند.

وی با اشاره به اینکه مقوله فرهنگ در موارد زیادی شامل رفتارها می‌شود، ادامه داد: اساس و ریشه فرهنگ، عقیده و تلقی هر انسان از واقعیات و حقایق عالم و نیز خلقیات فردی، اجتماعی و ملی است.

استاد حوزه ضمن بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است، افزود: حفظ نظام و انقلاب در كنار عزم و اراده همراه با اقدام و عمل، سازندگی، مشارکت و تشکیلاتی کار کردن محقق مي شود.

معاون فرهنگی - تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان با بيان اينكه امروزه توجه به خلقیات نقش تعیین کننده ای در تثبیت فرهنگ یک ملت دارد، اظهار داشت: وجود اخلاقیات همراه با ایمان و عقیده و عمل در هر ملتی علاوه بر الگو بودن برای سایر ملت ها، در جهت تمدن سازی در جهان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی افزود: فرهنگ به عنوان جهت دهنده به تقسیم های کلان در بعد اقتصادی، سیاسی، مدیریتی و تولید دانش انسانی نقش اساسی دارد.

عباسی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری مبني بر اينکه فرهنگ به مثابه اکسیژن برای بدن است، خاطر نشان شد: فرهنگ همانند روحی، در کالبد همه فعالیت‌های گوناگون کلان کشوری حضور و جریان دارد.

وی، اصل مسئولیت اخلاقی را بر پایه‌ های مستحکم اعتقادی، فلسفی و کلامی استوار دانست و بیان داشت: نگاه جامع به دین مبین اسلام، ارتباط بسیار مستقیم با مسئولیت پذیری انسان نسبت به رفتار خود و اجتماع دارد.

استاد حوزه خواهران با اشاره به اهمیت تربیت افراد مسئولیت پذیر، در جامعه، بیان داشت: توجه به تربیت زیردستان، فرزندان، مربیان و طلاب از امور بسیار ضروری و حیاتی در پیشرفت فردی و سپردن پست های کلیدی جامعه به آنها است.

 عباسی ندوشن، طراحی نظام تربیتی جامعه را بر محور مسئول بودن انسان و با تاکید بر آن برشمرد و عنوان کرد: مسئولیت پذیری افراد در رفتارهای فردی و اجتماعی تاثیر بسزایی در جلوگیری از بی‌نظمی و هرج و مرج خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha