چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ دیدار مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی با آیت الله اعرافی

حوزه/ آیت الله اعرافی استفاده از ظرفیت های رسانه ای را از ملزومات ارتقاء سطوح فرهنگی عنوان کرد و گفت: حوزه های علمیه در کنار مردم و مسئولان همواره آماده برطرف سازی مشکلات و معضلات فرهنگی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی عصر امروز در دیدار اعضای ستاد تسهیلات نوروزی استان قم، ضمن گرامیداشت میلاد امام جواد(علیه السلام) و تقدیر و سپاس از همه خادمان زائران اهل بیت علیهم السلام، خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش های ارائه شده دوستان، ستاد تسهیلات نوروزی به همه زوایای این برنامه فشرده و سنگین توجه نموده است، که تداعی سالی پرشور و با خدماتی بهتر برای زائران و مسافران شهر مقدس قم است.

امام جمعه قم در ادامه ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم، به معیارهای شهر پیشرو و محوری اشاره نمود و ابراز داشت: شهری پر رونق از لحاظ رفت و آمد و حضور مسافران از نخستین شاخص های سرزمینی است که برای جامعه نقش محوری ایفا می کند.

وی وجود ملجاء نورانی حضرت معصوم سلام الله علیها، مسجد مقدس جمکران، حوزه علمیه و نیز برخورداری از مردم خوب و شریف و سابقه تاریخی را از شاخصه های محوریت شهر مقدس قم برشمرد و اذعان داشت: وجود جذابیتی که دل ها را به سمت سرزمینی گرایش داده، باعث توسعه رفت و آمد و اسکان باشد، از دیگر شاخص های شهر محوری به شمار می رود.

آیت الله اعرافی رعایت پاکی و نظافت را از امورات مهم سرزمین پیش رو دانست و ابراز داشت: پاکی و آراستگی نظیفانه از مهمترین محورهایی است که باید مورد توجه مدیران و مسئولان شهر معنوی و عبادی قرار گیرد؛ روز به روز باید پاکی، نظافت و آمادگی ظاهری و باطنی شهر را توسعه دهیم.

مدیر حوزه های علمیه بحث امنیت و احساس آرامش را از دیگر شاخصه های شهر محوری برشمرد و اذعان داشت: در دسترس بودن ارزاق و مایحتاج زندگی و نیز توجه به خداوند متعال از شروط مهم شهر دینی و معنوی است.

امام جمعه قم با بیان این که تمام ارزش یک شهر به حد و اندازه معنویت آدم های آن سرزمین بستگی دارد، تصریح کرد: حضور انسان های بزرگ و منابع بایسته و شایسته، نقش مهمی در شهر آباد و محوری ایفا می کند.

آیت الله اعرافی افزود: خدمت شما عزیزان ضمن معطوف بودن به نگاه های کلان ناظر به محوریت شهر قم، باید به شاخص ها و معیارهای عظیم و اثرگذار این شهر مقدس دقت بیشتری داشته باشیم.

وی بر تحقیق، مطالعه و پژوهش تاکید نمود و یادآور شد: اگر کارهای خود را مبتنی بر مطالعه، تحقیق و پژوهش قرار دهیم، روز به روز پیشرفت خواهیم کرد؛ این مهم به عنوان امر پیشینی، همراه و پسینی ضرورت دارد.

مدیر حوزه های علمیه تحقیق و پژوهش را نخستین محور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر آمارها مبتنی بر فعالیت های مطالعاتی و علمی دقیق نباشد، برنامه ریزی ها با چالش های فراوانی روبرو خواهد شد.

وی در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت خود ارزبابی و نظارت های درونی و بیرونی، با بیان این که حوزه علمیه همواره آماده گسترش همکاری ها با مجموعه های اجرایی است، اظهار داشت: حوزه علمیه به نوبه خود از تمام مردم شریف و عزیز قم به ویژه جوانان تقاضا می کند، تا در این ایام نورانی ضمن مشارکت در خدمت رسانی به زائران کریمه اهل بیت علیهم السلام، بر مسئولیت پذیری در این ایام توجه ویژه ای داشته باشند.

آیت الله اعرافی مشارکت و همدلی دستگاه های اجرایی را امری موثر در ارتقاء سطح خدمات به زائران و مسافران دانست و یادآور شد: همراهی و مشارکت شهروندان باید به گونه ای باشد که همه احساس کنند، فعالیتی که مسئولین شهر و ستاد تسهیلات انجام می دهند، کاری همگانی است.

امام جمعه قم توجه به همکاری و استفاده از ظرفیت جامعة المصطفی در خدمت رسانی به زائران بین المللی را امری مهم ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد: در کنار ارتقاء بعد بین المللی شهر مقدس قم، باید با نگاه فراملی، ضعف ها و کاستی های میزبانی زائران بین المللی را روز به روز کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود، شهر مقدس قم در عرصه ارائه خدمات به زائران و مسافران نوروزی سرآمد بوده، جایگاه فرا استانی و فرا ملی خود را به نحو احسن احراز و بیش از پیش رشد دهد.

آیت الله اعرافی در بخش پایانی سخنان خود استفاده از ظرفیت های رسانه ای را از ملزومات ارتقاء سطوح فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد: حوزه های علمیه در کنار مردم و مسئولان همواره آماده برطرف سازی مشکلات و معضلات فرهنگی هستند؛ امیدواریم شهری نمونه در همه ابعاد معنوی، اخلاقی و اجتماعی داشته باشیم و به توصیه های مقام معظم رهبری در رابطه با شهر مقدس قم، بیش از پیش توجه داشته باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha