شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بر لزوم تبیین هر چه بهتر و مطلوب تر سیره و روش امیرالمومنین(ع) در عرصه های مختلف به خصوص مباحث اقتصادی تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی موسوی اصفهانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،ضمن تبریک فرارسیدن سیزدهم رجب، سالروز ولادت باسعادت مولای متقیان امام علی (ع) ابراز داشت: اگر امروز ما در جامعه دچار مشکلات اقتصادی هستیم چاره اش رجوع به قرآن و سیره اهل بیت(ع) و از جمله سیره امیرالمومنین(ع) است که به ویژه از منظر حکومتداری بعد از نبی مکرم اسلام، بهترین الگوست.

وی افزود: بدون تردید ملاک و معیار رفتار حضرت علی(ع) در امور مختلف مربوط به اقتصاد جامعه، تحقق عدالت و همچنین هموار کردن بستر برای خدمت بهتر و صادقانه تر به مردم باید در همه زمان ها از جمله زمان ما مورد توجه و عنایت ویژه باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین بیان داشت: سیره امیرالمومنین (ع) درباره عدالت به خصوص مساله عدالت در امور اقتصادی ، سیره ای است که در کتب معتبر به دست ما رسیده و نمونه های متعددی از شیوه برخورد حضرت در مواجهه با مفاسد اقتصادی وجود دارد که می تواند امروز الگویی برای مسئولان و کارگزاران جامعه ما به ویژه دستگاه قضایی مطرح باشد.

وی همچنین با اشاره به این که سیره امام علی(ع) در انجام مسایل اقتصادی به نحوی است که عدالت را به شکل کامل در جامعه محقق سازد، اظهار داشت: از نهج البلاغه ایشان نیز کاملاً هویداست که اهمیت عدالت برای قوام جامعه تا چه میزان است و نیز از این کلام حضرت که فرمودند از دنیای شما به حداقل های ممکن قناعت کرده ام اما از شما می خواهم که اگر مثل من نمی توانید زندگی کنید ، دست کم مرا با ورع و تقوا یاری نمایید.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha