جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دعای تحویل سال

حجت الاسلام میرمرشدی گفت: در دعای تحویل سال گفته می شود یا مقلب القلوب و الابصار یعنی ای کسی که باعث دگرگونی می شوی و دل ها و چشم ها و درون و برون را دگرگون می کنی و خداوند را به عنوان کسی که محول الاحوال است یعنی حالات انسان را تغییر می دهد و همان طور که سال ها را دگرگون می کند حال ها را نیز دگرگون می کند معرفی می نماید.

حجت الاسلام سید محی الدین میرمرشدی در گفت و گو با خبرگزاری«حوزه» در اصفهان با اشاره به تفسیر دعای تحویل سال و راهکارهای تحول در زندگی اظهار کرد: نوروز امسال مصادف شده با ولادت امیرمومنان(ع) و به همین دلیل باید نوروز امسال را «نوروز علوی» نامگذاری کرد و در مورد دعای تحویل سال نیز با توجه به تغییری که در طبیعت ایجاد می شود همان گونه که طبیعت دچار تغییر شده و از زمستان به بهار تبدیل می گردد انسان ها نیز به سمت بهار حرکت می کنند و این تحول در طبیعت انسان نیز رخ می دهد.

وی با بیان تاثیر تغییرات فصل در روح و جسم انسان به تفسیر دعای تحویل سال پرداخت و گفت: در دعای تحویل سال گفته می شود یا مقلب القلوب و الابصار یعنی ای کسی که باعث دگرگونی می شوی و دل ها و چشم ها و درون و برون را دگرگون می کنی و خداوند را به عنوان کسی که محول الاحوال است یعنی حالات انسان را تغییر می دهد و همان طور که سال ها را دگرگون می کند حال ها را نیز دگرگون می کند معرفی می نماید.

حجت الاسلام میرمرشدی عنوان کرد: یا مدبرالیل و النهار یعنی کسی که شب و روز عالم را تدبیر می کند و در عبارت بعد بیان می شود حول حالنا الی احسن حال که به معنا آن است که احوال ما را به بهترین حال تغییر داده و یک تحول اساسی در ما به وجود آید.

وی همچنین یکی از تکالیف اساسی مسئولان را در سال جدید خدمت رسانی به مردم دانست و افزود: مسئولان به مردم بسیار بدهکارند و هر چه کوتاهی کنند باید فردای قیامت پاسخ دهند و اگر قصوری نیز کرده اند باید جبران گردد، چرا که برخی اوقات در ضعف ها انسان یا تقصیر دارد و یا دچار قصورشده در هر دوحالت فرد باید پاسخگو باشد.

حجت الاسلام میرمرشدی یادآور شد: سال 97، سال بسیار سختی برای مردم بود و ذائقه مردم را با بی تدبیری ها و ضعف هایی که در اقتصاد کشور بود، تلخ کردند و با نداشتن مشاوران و صاحب نظران فکری فشار زیادی به مردم آمد و دشمن نیز در این اثنا کمال بهره برداری را نمود.

وی با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب در خصوص اعمال تحریم های دشوار از سوی دشمنان بر ملت ایران خاطر نشان کرد: دشمن توانست در سال 97 فشار مضاعف را در شرایط سخت تحریم بر ملت وارد کند و به تعبیر رهبر انقلاب دشمن سخت ترین تحریم ها که تا به حال برای هیچ کشوری انجام نشده بود بر ما اعمال کرد، اما بدون شک بیشترین ضربه را نیز از این تحریم دشمنان ما خواهند خورد به شرط آن که مسؤولان قدر مردم را بدانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha