جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مومنی

حوزه/ حجت الاسلام مومنی از امضای تفاهم نامه همکاری حوزه اصفهان و قرارگاه پیشرفت وآبادانی سپاه خبر داد.

حجت الاسلام  سید حسین مومنی در گفت و گو با خبرگزاری«حوزه» در اصفهان ، از همکاری مشترک بین حوزه علمیه اصفهان و قرارگاه پیشرفت وآبادانی سپاه استان خبر داد.

وی افزود: جلسات خوبی با مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه اصفهان داشتیم و با توجه به این که محور بررسی برنامه های قرارگاه در مناطق محروم روحانی و امام جماعت آن منطقه هست، لازم بود که در اجرای این طرح دقت های بیشتری صورت گیرد.

حجت الاسلام مومنی با تاکید بر لزوم استفاده از پتانسیل بالای روحانیون و مبلغین در مناطق محروم، تصریح کرد: باید طلابی در مناطق محروم به کارگرفته شوند که از توانمندی و پتانسیل تبلیغی بالا برخوردارباشند و شرایط لازم را از نظر حوزه برای آن مناطق دارا بوده تا بتوانند به عنوان مبلغ در آن مناطق فعالیت نمایند.

وی اضافه کرد: در جلسه اخیر با مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه اصفهان مقرر شد تفاهم نامه ای بین حوزه علمیه اصفهان و قرارگاه در این زمینه منعقد شود و نقطه نظرات هر دو طرف در این تفاهم نامه مندرج گردد.

حجت الاسلام مومنی یکی از مشکلات مدیریت کلان کشور را عدم اطلاع دستگاه ها از کار یکدیگر و تداخل و موازی کاری در امور دانست و گفت: این گونه جلسات و تفاهم نامه ها می تواند افراد را به اهداف مشترک برساند و تقسیم کار خوبی صورت پذیرد و افراد حوزه کاری یکدیگر را بشناسند و بتوانند به یکدیگر کمک کنند، زیرا همه هدف نیروهای انقلابی خدمت است و این گونه تفاهم نامه ها نیز می تواند از موازی کاری ها جلوگیری نماید.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مسائل مهم در مورد مبلغین، بحث شایستگی آنها برای حضور در منطقه ای است که اعزام می گردند؛ از این رو از لحاظ سطح معلومات حوزوی ارزیابی و پرونده ای برای مبلغین اعزامی تشکیل می شود تا حداقل های تبلیغ را با توجه به منطقه ای که اعزام می گردند داشته باشند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان  عنوان کرد: هر منطقه ای شرایط خاص خود را دارد و قرارگاه پیشرفت و آبادانی هر منطقه را به طور خاص در اختیار قرار می دهد و بر اساس آن مبلغ ارزیابی و اعزام می شود و در ضمن کار نیز مکانیزم نظارت برقرار است تا در این طرح عملکرد مبلغین برآورد شده و خروجی کار حوزه مثمر ثمر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha