پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
چهارشنبه سوری

استاد دانشگاه گفت: چهارشنبه سوری یک سنت بسیار اشتباه است و اگر آتش را یک نمادی بدانیم که می توانیم از شر عبور کنیم، تفکر خرافی است.

حجت الاسلام محمدعلی تابعی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به صحبت های شهید مطهری، که ما ایرانیان باید بیشتر به تفکر و تعقل خود توجه کنیم، اظهار داشت: مسائلی که هیچ مبنای فکری و دینی و عقلانی ندارد و بر اساس یک سری برداشت های اشتباهی بوده که از گذشته به ما منتقل شده و امروزه بعضی افراد به عنوان یک سنت انجام می دهند.

 استاد دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: خطراتی که ناشی از این حوادث است که باید خود خانواده ها خیلی توجه داشته باشند تا فرزندان وارد صحنه های خطرناک نشوند و در آستانه سال جدید دچار سانحه نشوند.

حجت الاسلام تابعی با اشاره به اینکه این مراسم نه فکری است و نه عقلانی، اذعان داشت: به نظر من این مسئله هیچ ریشه ای ندارد و کشوری که ادعای تمدن دارد نباید این گونه رفتارهای خلاف تمدن را انجام دهد.

وی ادامه داد: این گونه رفتارها باعث شده که در خارج از کشور مردم ما را مردمی خرافی و آتش پرست معرفی می کنند که به دلیل همین رفتارهایی است که بعضی ها انجام می دهند؛ و این در حالی است که فعالیت های ما در کتاب نوشتن و فیلم ساختن و پژوهش کردن در حاشیه قرارمی گیرد.

حجت الاسلام تابعی خاطرنشان کرد: حال این که گفته می شود در این صحنه ها حضور پیدا نکنید به این معنا نیست که اسلام با نشاط و شادی مخالف است، بلکه بالعکس، اسلام تاکید فراوانی به روحیه پر نشاط و شادابی دارد ولی نه به صورتی که بخواهد برای خود و خانواده خود و جامعه آسیب رسانی داشته باشد.

انتهای پیام/ع ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha