پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد حسین رشیدی ، کارشناس مذهبی یزد

حوزه/ کارشناس مذهبی استان یزد با بیان اینکه چرا در روزهای پایانی سال در روز چهارشنبه سوری باید کام خانواده ها تلخ شود؟ گفت: امیدواریم سنت چهارشنبه سوری در کشور تغییر و به مانند گذشته اجرا شود.

حجت الاسلام محمد حسین رشیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، با بیان اینکه متاسفانه در سال های اخیر سنتی در کشور در حال اجرا است که سبب بروز مشکلات بسیاری برای مردم شده، گفت: با توجه به اینکه روزهای پایانی سال در حال طی شدن است، باید به شکلی رفتار کنیم که سال به خوبی به پایان برسد، نه اینکه با برگزاری سنتی که به اشتباه در بین مردم جا افتاده است کاری انجام دهیم که خانواده هایی داغدار و عیدشان به خاطر سهل انگاری و اشتباه تلخ شود.

کارشناس مذهبی استان یزد تصریح کرد: چهارشنبه سوری یکی از این سنت هایی است که از گذشته تا کنون در ایران رواج داشته و مردم در گذشته با روشن کردن آتش و جمع شدن در کنار آن، سال را سپری می کردند، ولی این سنت امروزه دستخوش تغییرات فراوانی شده است.

وی افزود: امروزه مردم در این روز شاید جرأت رفتن به خیابان ها را نداشته باشند و ترجیح می دهند که در محیط امن خانه، این روز را سپری کنند چون در این سال ها به این مسئله رسیده اند که این روز امکان به خطر افتادن جانشان وجود دارد و برای اینکه جان خود و خانواده‌شان را حفظ کنند بهتر در منزل بمانند.

حجت الاسلام رشیدی با بیان اینکه امروزه جوانان در روز چهارشنبه سوری دست به کارهای بسیار خطرناک می زنند، اضافه کرد: ساخت ترقه های بزرگ و خطرناک و انداختن آن در بین جمعیت و یا در ماشین های مردم باعث شده که آمار تلفات در این سال ها به شدت افزایش یابد.

کارشناس مذهبی استان یزد ادامه داد: امیدواریم در کنار تغییر سبک زندگی، در سال های آینده شاهد تغییر این سنت باشیم و کام مردم را در روزهای پایانی هر و آغاز سال های بعد تلخ نکنیم.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha