شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فردای حمله ترورییستی در نیوزیلند، مسلمانان فینیکس به مرگ تهدید شدند

حوزه/ پلیس شهر فینیکس مردی را که روز شنبه اطراف مرکز اسلامی آریزونا پرسه می زد و اقدام به تهدید و ارعاب مسلمانان کرده بود بازداشت کرد. این درحالی است که تنها یک روز از حمله تروریستی نیوزیلند می گذشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از هافینگتون پست، پلیس شهر فینیکس در ایالت آریزونای آمریکا، مردی که روز شنبه، فردای حمله تروریستی به مساجد نیوزیلند، اقدام به تهدید مسلمانان و نمازگزاران مسجد کرده بود را بازداشت کرد.

نوئل توماس بچت 40 ساله به جرم تهدید و ارعاب مسلمانان، رفتار آشوبگرانه و ورود غیرمجاز بازداشت شد. وی پس از شکایت به پلیس از رفتار مشکوک و تهدیدآمیز شنبه شب در مرکز اسلامی متحده آریزونا دستگیر شد.

این فرد ابتدا مدعی شده بود که هدفش برای ورود به مسجد کنجکاوی درباره مسلمانان است، اما پس از مدتی سئوالات غیرعادی از مسلمانان پرسیده و آنان را به مرگ تهدید کرده است.

دیدمار فجا امام جماعت مسجد گفت: وی دستش را روی گلویش گذاشته و به نشانه بریدن سعی در ارعاب ما داشت. من به او گفتم این یعنی چه؟ منظورت چیست؟ او در جوابم گفت: بعدا می فهمید!

این فرد از دوشنبه صبح در بازداشت به سر می برد.

گفته می شود پلیس فینیکس از روز یکشنبه در مراسم میان ادیانی که به احترام کشته شدگان مساجد نیوزیلند برگزار شده بود گشت زنی می کرد. در تیراندازی تروریستی که روز جمعه در مساجد نیوزیلند به وقوع پیوست حداقل 50 نمازگزار جان خود را از دست دادند. عامل این جنایت خونین یک استرالیایی تبار حامی برتری نژادسفید بود.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha