پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام تکیه ای/ شست خبری برگزاری مراسم اعتکاف

حوزه/ رئیس ستاد اعتکاف استان قم با بیان این که امسال در قم ۱۶ هزار نفر معتکف می شوند، گفت: درصد بالایی از معتکفین قم، جوان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه ای در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به همزمانی مراسم اعتکاف امسال با روزهای آغازین سال جدید، اظهار داشت: امسال با توجه به صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری رویکرد ستاد اعتکاف تغییر کرده و در واقع وظیفه ای ما سنگین تر شده است.

وی به آمار بالای ثبت نام کنندگان در استان قم اشاره کرد و بیان داشت: امسال 22 هزار داوطلب اعتکاف بودند که از این  میان، 16 هزار نفر به قید قرعه انتخاب شدند که درصد بالایی از این تعداد جوانان انقلابی و مومن هستند.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای تصریح کرد: از این تعداد هزار نفر از طلاب خارجی مقیم قم هستند که در جامعه المصطفی مشغول به تحصیل هستند که امسال خیل عظیم معتکفین استان اضافه می شوند.

وی با بیان این که بیش از 5 هزار 500  مسجد در امر اعتکاف مشارکت دارند، افزود: امسال برای اولین بار مراسم تحویل سال در مساجد و همچنین اغلب مصلی های کشور برگزار می شود که در نوع خود بی نظیر است.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم برگزاری مراسم اعتکاف در کشورهای مختلف جهان را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: بیش از 3 هزار نفر در لندن و نزدیک به هزار و پانصد نفر نیز در هامبورگ امسال معتکف می شوند که نشان از عمق نفوذ این باور دینی در قلب های مسلمانان در جای جای دنیا است.

وی به توجه ویژه و خالصانه ای رهبر انقلاب به اعتکاف اشاره کرد و بیان داشت: مقام معظم رهبری در خصوص اعتکاف می فرمایند: اعتکاف نشانه ای جهت گیری صحیح انقلاب است که در واقع تعبیر دقیق و تعیین کننده ای است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha