جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار گروه جهادی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با امام جمعه بیرجند

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بد عمل کردن مسئولین چه در گذشته و چه حال، باعث شده تا مردم به جای اینکه به دنبال آرمان های در اوج انقلاب بروند، درگیر تقسیم چند کیلو گوشت شده اند و یک عده نیز مشغول جمع کردن پول های میلیادری شده و یک عده به نان شبشان گرفتارند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، صبح امروز در دیدار با گروه جهادی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت علی علیه السلام به تمامی مسلمانان جهان اظهار کرد: زندگی انسان ها تمامش فرصت است و در زندگی ما نیز فرصت این انقلاب عظیم با آرمان های اسلامی، انسانی و وحیانی پیش آمده است، اما هر کسی به فراخور انگیزه های خودش از آن بهره می گیرد.

وی افزود: در صدر اسلام نیز فرصت عظیمی چون بعثت پیامبر اکرم پیش آمد که بعدها تغییر و تحول عظیمی در جهان ایجاد کرد و دوست و دشمن نیز به این فرصت اقرار می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: آنچه که از طرف خدا آمد، رحمة للعالمین بود، اما بهره برداری های مختلفی از آن شد؛ برخی ها از این فرصت برای دنیایشان و برای پول، مال و موقعیت اجتماعی بهره برداری کردند و عده ای نیز بر اساس آرمان های انسانی و وحیانی بهره جستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: شاید برخی ها با انگیزه مادی از فرصت وحیانی بعثت، به پست هایی رسیدند، اما فکر می کنم آن افراد محروم ترین انسان ها بوده اند.

وی ادامه داد: در مقابل آن انسان های مادی گرا، اگرچه ابوذر غفاری هیچگونه امتیاز مادی نگرفت، اما بالاترین امتیازات معنوی را کسب کرد که البته همراه با تلخی های فراوان بود، همچنین عمار یاسر، چون بر اساس ایده های معنوی خودش کار می کرد دوشش را زیر بارهای سنگین می گذاشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز داشت: فرصت انقلاب ما یک فرصت استثنایی است اما اینکه چه کسی بتواند چه بهره ای از آن ببرد، به درونش بر می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: بد عمل کردن مسئولین چه در گذشته و چه حال، باعث شده تا مردم به جای اینکه به دنبال آرمان های در اوج انقلاب بروند، درگیر تقسیم چند کیلو گوشت شده اند و یک عده نیز مشغول جمع کردن پول های میلیادری شده و یک عده به نان شبشان گرفتارند.

وی افزود: در این گیر و دار امروزی، آرمان های انقلاب فراموش می شود و شاید تعمدی در کار باشد که چنین شرایطی پیش آید، زیرا آن فردی که در حال جمع آوری پول از راه های نامشروع، اختلاس و دزدی و حقوق های نجومی است، کمتر به فکر آرمان های انقلاب و عدالت خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین آن فردی که به نان شبش محتاج شده و شب ها در پیش زن و بچه خود شرمنده است به لحاظ اینکه گرفتاری زیاد دارد، آرمان ها را فراموش می کند، حال ببینید بر سر مردم چه آورده اند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اما به دور از این غوغای امروزی، اینکه یک عده جوان با انگیزه، چه از حوزه و چه از دانشگاه حاضرند بدون منت به مردم خدمت کنند، نشان می دهد که این افراد آرمان ها، ارزش ها، فداکاری ها، ایثار، محبت، دست گیری از محرومین و اجرای عدالت را فراموش نکرده اند، مشکلات امروزی را کنار گذاشته اند و به دنبال هدف خود حر کت می کنند و دقیقا همان کارهایی را انجام می دهند که عمار و ابوذر انجام می دادند.

وی با اشاره به اینکه این راهی که می روید راه درستی است، عنوان کرد: اکنون در شرایطی هستیم که هوا آلوده و تاریک است، اما این گرد و غبارها فرو خواهد نشست و آن افرادی که خواهند دانست هیچگاه اشتباه نکرده اند، شماها خواهید بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه گروه های جهادی از فرصت انقلاب به خوبی استفاده می کنند، گفت: بنده و امثال بنده حسرت می خوریم که این توفیق را نداریم، لذا از شما بسیار قدردانی و تشکرمی کنیم و سلام ما را نیز به دیگر همکارانتان برسانید و اگر بشارتی نیز پیش آید که بتوانیم دیگران را ببینیم خوشحال خواهیم شد و باعث توفیق ما خواهد بود.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha