جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گام دوم

حوزه/ کارشناس مذهبی در جمع معتکفین بیرجند، گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبری افق ها را برای جوانان بیان کرده اند و مخاطب این بیانیه شما هستید که باید اتفاقات بزرگ را رغم بزنید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام ولوی، در جمع معتکفین مسجد امام حسین(ع) بیرجند اظهار داشت: در روز قیامت به نیت شما نگاه می کنند و اینکه از انجام هر فعل چه بینشی داشته اید. از امیرالمومنین(ع) روایت داریم که نیت پایه عمل است. همچنین ایشان می فرماید درخت نیت را بنشان و میوه عمل را از آن بچین.

وی با اشاره به اینکه باید برای هر عمل خوبی نیت کرد نه اینکه اعمال بد هم نیت کنید، عنوان کرد: عمل خوب را با نیت و با آن فکری که در ذهن شما هنگام انجام عمل می گذرد، می پذیرند.

حجت الاسلام ولوی با بیان اینکه نیت به قدری مهم است که گاهی ممکن کاری در عمل انجام ندهید اما برای شمامی نویسند، مطرح کرد: ما در مورد نیت صحبت می کنیم نه در مورد آرزوها و آمال، یعنی اگر نیت کنید کربلا را زیارت کنید برای شما ثواب آن را می نویسند.

کارشناس مذهبی با اشاره به این که فکر جوهر وجود را مثل یک آیینه به انسان نشان می دهد، ابراز داشت: شما در برنامه زندگی چند ساعت برای فکر کردن در نظر گرفته اید؟ اگر شما فکر نکنید دیگران برای شما فکر می کنند و تصمیم خواهند گرفت، لذا از همین الآن به قله های بلند فکر کنید و امام به ما یاد داد بلند فکر کنید و درگیر مسائل کوچک نباشید.

وی تاکید کرد: افق های بلند داشته باشید و تصمیم های بزرگ بگیرید، چراکه تفاوت انسان ها به فکرهای بلندشان است.

کارشناس مذهبی در ادامه در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب بیان داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری افق ها را برای جوانان ترسیم کرده اند و مخاطب این بیانیه شما هستید که باید اتفاقات بزرگ را رقم بزنید.

حجت الاسلام ولوی با تاکید بر اینکه خودتان را دست کم نگیرید و بلند فکر کنید، تبیین کرد: مقام معظم رهبری در این بیانیه افق  های بزرگ را به ما نشان دادند؛ تمدن نوین اسلامی که رهبری گفتند یک مقدمه ای برای طلوع خورشید اسلام در سرتاسر عالم است.

وی، ایران اسلامی را ازجمله کشورهایی دانست که می تواند مدیریت دنیا را برعهده بگیرد و افزود: اگر ما برای آینده فکر نکنیم، صهیونیست ها برای ما فکر خواهند کرد و جامعه، زندگی، اقتصاد، رسانه، هنر و ... را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

حجت الاسلام ولوی خاطرنشان کرد: گام دوم انقلاب یعنی کمربندها را محکم ببندیم و وعده پیغمبر(ص) را محقق کنیم.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha