پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رفیعی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، حضور پرشور مردم در بقاع متبرکه و آستان‌های امامزادگان را فرصتی برای افزایش معنویت در جامعه دانست و گفت:‌ برگزاری آیین‌های تحویل سال در اماکن مقدس اقدامی قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاریحوزه» حجت‌السلام والمسلمین ناصر رفیعی در آیین تحویل سال ۱۳۹۸ که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با بیان اینکه عبد واقعی خداوند متعال از هیچ فرد و چیزی نمی‌هراسد، اضافه کرد: فردی که عبد خداوند متعال باشد عزیز خواهد شد و در دنیا و آخرت به سعادت خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) بر دل‌ها حکومت می‌کردند، اضافه کرد: حاکمان بسیاری در ایران حضور یافتند اما هیچ  کدام نتوانستند همانند امام خمینی(ره) حکومتی را برپا کنند که این حکومت مردم را با خود همراه کند.

این استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای عربی عبد آمریکا هستند و از آمریکا و کشورهای غربی پیروی می کنند که چیزی بالاتر از این ذلت نیست.

وی با تاکید بر اینکه هیچ چیزی جز خداوند متعال قابلیت تکیه کردن بر آن را ندارد، عنوان کرد: انسان مؤمن خداوند متعال را در همه ابعاد زندگی خود حاضر می‌بیند به همین علت به تعالی بسیار نزدیک است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه برخی خانواده‌ها از درون و باطن فرزندان خود غافل هستند، ادامه داد: هر چند برخی خانواده‌ها نسبت به ظاهر فرزندان خود توجه دارند اما نسبت به باطن آن‌ها بی‌توجه هستند درحالی‌که توجه به تدین فرزندان از وظایف خانواده‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: هر چند مشکلات اقتصادی کشور قابل انکار نیست اما مردم نیز باید نسبت به برخی سنت‌های خود تغییری داشته باشند که حسادت‌های نابه‌جا و تعیین جهیزیه‌های سنگین از جمله این سنت‌های غلط است که مانع ازدواج جوانان است.

عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی حضور پرشور مردم در بقاع متبرکه و آستان‌های امامزادگان را فرصتی برای افزایش معنویت در جامعه دانست و گفت:‌ برگزاری آیین‌های تحویل سال در اماکن مقدس اقدامی قابل تقدیر است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha