سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حضرت زینب

امام جمعه طبس با بیان این‌که «ولایت‌پذیری» از مهمترین ویژگی‌های حضرت زینب(س)بود، گفت: عزاداری در مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه امام حسین(ع)،حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س)، چنانچه همراه با معرفت و شناخت باشد، تأثیرگذارتر است.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی، امام جمعه طبس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(س)، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که حضرت زینب کبری(س)، پیام‌رسان حادثه کربلا است و اگر رشادت‌های ایشان نبود امروز سخنی از حادثه کربلا نبود.

وی با اشاره به این‌که اهداف قیام عاشورا و چگونگی به ثمر نشستن آن توسط حضرت زینب (س) و خاندان پیامبر اسلام(ص) تحقق یافت، تصریح کرد: آنچه مسلم است آن است که اگر حضرت زینب (س) و خاندان پیامبر اکرم (ص) در واقعه کربلا حضور نداشتند اخبار و اهداف قیام عاشورا به درستی به گوش جهانیان نمی‌رسید و یزیدیان به راحتی می‌توانستند قیام را در سکوت و به دست فراموشی بسپارند.

امام جمعه طبس با بیان این‌که «ولایتمداری» و «ولایت‌پذیری» از مهمترین ویژگی‌های اخلاقی حضرت زینب(س) بود، یادآور شد: عزاداری در مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه امام حسین(ع)، حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س)، چنانچه همراه با معرفت و شناخت باشد فضائل متعددی داشته و تأثیرگذارتر است.

حجت الاسلام محمدی ضمن تاکید بر رعایت شئونات اسلامی و پرهیز از حرمت‌شکنی در مراسم شهادت حضرت‌ زینب(س) و ائمه اطهار(ع) در ایام عید نوروز، متذکر شد: چنین عزاداری هایی سبب سعادتمندی دنیوی و اخروی انسان می شود که نباید از اهمیت آن غفلت کنیم.

وی با بیان این‌که خوشبختانه مردم کشورمان و از جمله مردم خراسان‌جنوبی عشق و علاقه خاصی به ائمه اطهار(ع) و همچنین امام زادگان دارند، ابراز کرد: با توجه به این‌که سالروز شهادت پرچمدار عاشورا حضرت زینب(س) مصادف با ایام نوروز شده است، از همه بزرگواران تقاضا می‌شود که در مهمانی‌ها و رفت و آمدهای‌شان مبادرت به انجام کاری نکنند که موجبات تکدر خاطر حضرت زینب(س) را فراهم کند.

امام جمعه طبس با تاکید بر این‌که ائمه جمعه و جماعات، طلاب و روحانیون، مسئولین فرهنگی و کلیه افرادی که مردم از آن‌ها تاثیرپذیری بیشتری دارند باید در این خصوص بکوشند، ادامه داد: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما بایستی تذکرات لازم مبنی بر رعایت موازین شرعی در خصوص شهادت حضرت زینب(س) را به مردم گوشزد کنند.
انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha