شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حضرت زینب

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) تصریح کرد: بی شک شجاعت زینب کبری(س) در دفاع از ولایت، بهترین الگوی یک زن مسلمان و مجاهد به شمار می رود.

مریم معین الاسلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه»، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) ابراز داشت: حضرت زینب(س) که در خاندان وحی و در دامان امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) تربیت و پرورش یافتند، الگوی والای یک زن مجاهد و ولایتمدار بودند که به خصوص در زمینه تبیین و ماندگاری پیام نهضت عاشورا، نقشی بی همتا در طول تاریخ ایفا کردند.

وی افزود: این بانوی بزرگوار به جهت احاطه کاملی که به مباحث قرآنی و دینی و نیز از بابت شناخت کاملی که نسبت به دشمن داشتند و البته با علم و معرفتی که نسبت به خداوند و جایگاه ولی خدا داشتند ، به بهترین شکل ممکن، رسالت و مأموریت خویش را در رساندن پیام خون امام حسین (ع) به جهانیان انجام دادند.

این کارشناس دینی  همچنین خاطرنشان کرد: بی شک برخورد فعال زینب کبری(س) پس از واقعه عاشورا و دوران اسارت در راستای دفاع از ارزش های الهی و حقانیت اهل بیت(ع) می تواند برای همه به خصوص بانوان حق طلب و ولایتمدار جامعه ما درس آموز باشد.

وی گفت: در واقع زنان امروز ما باید با الگوپذیری از چنین بانویی بکوشند که نسبت به معارف قرآنی و دینی شناخت کامل داشته باشند تا بتوانند با حجت قاطع از دین و ولایت دفاع کرده و به شبهات و تهاجم دشمن و عوامل آن ها به خوبی پاسخ دهند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha