جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: طلاب با حضور در مسابقات بین المللی قرآنی شأن و جایگاه قرآن از منظر شیعه را به دنیا معرفی کنند.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برگزاری مسابقات بین المللی قرآن طلاب علوم دینی و راهکار مأنوس شدن طلاب با قرآن کریم، اظهار داشت: در خصوص مسئله آشنایی بیشتر طلاب با قرآن طبعا راهکارهای مختلفی وجود دارد و به نظر بنده در سال های اولیه ورود طلاب به حوزه مورد بررسی و رسیدگی قرار بدهیم.

وی ادامه داد: برخی از عزیزان پیشنهاداتی داشتند که سال اول برای طلبه ها فرصت و امکان بیشتری بدهیم که با قرآن آشنا بشوند و در زمینه حفظ قرآن هم از همان سال های اول طلبه ها وارد بشوند.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: اگر یک سال از سنوات تحصیلی طلاب هم به قرآن اختصاص داده شود، اما در نهایت برای سال های بعد طلبه ها رشد بیشتری در تحصیلات خودشان خواهند داشت، بنابراین یکی از راهکارها این می تواند، باشد.

وی تصریح کرد: در برخی از مراکز نیز با اجازه ای که از حوزه گرفته اند این اجازه به آن ها داده شد که سال اول را به یادگیری و حفظ قرآن اختصاص بدهند.

امام جمعه قم ابراز داشت: البته منتظر نتایج این برنامه در این مراکز هستیم تا بتوانیم برای ادامه و گسترش این روش تصمیم گیری کنیم.

وی ادامه داد: راه دیگری که وجود دارد این است که در همان سال های اولیه حجم درس های حوزوی را کمتر کنیم و لااقل طلاب نصفی از زمان خود را در سال اول به قرآن اختصاص بدهند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت:  در این روش طلبه ها هم می توانند به بحث های حوزوی خودشان برسند و هم در زمینه یادگیری قرآن گام های خوبی بردارند.

وی در خصوص اهمیت برگزاری مسابقات بین المللی نیز ابراز داشت: متاسفانه عده ای که ادعای مسلمان بودن می کنند همواره متهم می کردند که در حوزه های علمیه کشورمان بهای لازم به قرآن داده نمی شود ، خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب حرکتی که شروع شده است برای همگان مهم و ارزشمند بوده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان داشت: شرکت جوانان کشورمان در مسابقات بین المللی با تلاوت های زیبایی که داشتند و اشرافی که در خصوص مباحث قرآنی داشته و دارند، آرام آرام آن ذهنیت را از بین برد.

وی افزود: طلاب هم اگر در عرصه های بین المللی حضور جدی پیدا کنند آثار و برکات آن علاوه بر نفس آشنایی طلاب با مفاهیم قرآن کریم می تواند شان و جایگاه قرآن را از منظر شیعه به دنیا معرفی کنند.

امام جمعه قم خاطر نشان کرد: هر چند که احتمال دارد طلاب به دلیل بحث های حوزوی نتوانند در تمامی مسابقات بین المللی حضور داشته باشند اما حضور آن ها حتی به صورت محدود و اندک هم می تواند تاثیر خودش را داشته باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha