جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت زینب

حوزه/رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قاین گفت: حضرت زینب پس از شهادت امام حسین(ع) سه وظیفه و رسالت مهم پرستاری از امام سجاد(ع) و حمایت و دفاع از جان آن حضرت در برابر تعرضات و تهاجمات دشمن، حمایت و دفاع از زنان و کودکان اهل‏ بیت و پیام‏ رسانى خون شهدا و بیدارگرى و آگاهى‏ بخشى به‏ مسلمانان را برعهده داشتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، عاشقان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) شامگاه روز پنجشنبه با برپایی آیین‌های عزاداری عشق و علاقه خود را به حضرت زینب کبری(س) نشان دادند.

آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان قاین نیز یکپارچه سیاه پوش شده و صدای قرآن و نوحه سرایی مداحان اهل بیت(ع) از مأذنه های امامزادگان به گوش می‌رسید.

آیین‌های عزاداری و سخنرانی با حضور زائران و مجاوران در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار و مسافران نیز با شرکت در آیین‌های عزاداری در سوگ حضرت زینب کبری به سینه زنی پرداختند.

حجت‌الاسلام حسین رحیمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قاین در جمع عزاداران امامزاده زید قاین، پیرامون شخصیت حضرت زینب(س) گفت: نگاهی هر چند گذرا به زندگی و شخصيت حضرت زينب كبری(س) به عنوان بانويی تربيت شده در دامن اسلام، بيانگر تحول شگرفی است كه پيامبر اكرم(ص) طی ۲۳ سال در جامعه عرب ايجاد كرد.

وی به تبیین ابعاد شخصيتی حضرت زينب(س)، شامل فضايل، شخصيت علمی و ابعاد تبليغی ايشان پرداخت و ويژگی‌های سخنوری، موقع‌شناسی، بصيرت‌بخشی و مخاطب‌شناسی را از عناصر محوری تبليغی حضرت دانست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قاین با اشاره به شخصيت علمی حضرت زينب(س) یادآور شد: گفته شده است كه ايشان زنی دانشمند، فاضل، سخنور، فصيح و بليغ بوده و از لحاظ علمی نايب خاص امام حسين(ع) در بيان حلال و حرام الهی به‌شمار می‌رود.

حجت الاسلام رحیمی حضرت زینب(س) را بهترین الگو برای زنان مسلمان عنوان و خاطرنشان کرد: در خط و راه حضرت زینب حرکت کردن وظیفه ما را سنگین‌تر کرده و تعهدات ما را در برابر دین اسلام بیشتر خواهد کرد.

وی ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) در ﺳﺮﭘﺮﺳﺘﯽ ﮐﺎروان ﮐﺮﺑﻼ اﺷﺎره ﮐﺮد و اداﻣﻪ داد: ﺗﻨﮫﺎ ﺷﺨﺼﯿﺘﯽ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﺗﻮاﻧﺴﺖ ﺗﮑﯿﻪ‌ﮔﺎه و ﭘﻨﺎھﮕﺎه ﮐﺎروان اﺳﺮای ﮐﺮﺑﻼ ﺑﺎﺷﺪ اﯾﻦ ﺑﺎﻧﻮی ﺻﺒﻮر اﺳﻼم ﺑﻮد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قاین با بیان اینکه حضرت زینت(س) از دوران کودکی به واسطه تربیت خاص خود با این مسؤولیت آشنا و برای آن آماده شده بود، اضافه کرد: وی مقابله با سختی‌ها و برخورد هوشمندانه همراه با درایت را آموخته بود تا به خوبی از پس مشکلات برآمده و با اتخاذ تدابیر ارزشمند، بهترین نتیجه را از شرایط برای اسلام و مسلمانان بگیرد.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به رسالت مهم حضرت زینب(س) پس از شهادت امام حسین(ع)، گفت: حضرت زینب پس از شهادت امام حسین(ع) سه وظیفه و رسالت مهم پرستاری از امام سجاد(ع) و حمایت و دفاع از جان آن حضرت در برابر تعرضات و تهاجمات دشمن، حمایت و دفاع از زنان و کودکان اهل ‏بیت و پیام ‏رسانى خون شهدا و بیدارگرى و آگاهى‏ بخشى به‏ مسلمانان را برعهده داشت.

وی با اعلام اینکه اهل ‏بیت امام‏ حسین(ع) به سرپرستى زینب کبری توانستند به سرعت پرده از جنایات یزید و سرسپردگان وی برداشته و چهره خبیث آنان را به مردم کوفه و شام نشان دهند، خاطرنشان کرد: آنان در کوتاهترین زمان ممکن نداى حق ‏طلبى، ظلم ستیزى، پاسدارى از دین، مظلومیت و عدالتخواهى امام‏ حسین را به شهرهاى بسیارى رساندند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قاین خاطرنشان کرد: در شرایط تهاجم فرهنگی حاکم بر جامعه کنونی، الگوپذیری از سجایای اخلاقی، روحیه ظلم‌ستیزی و ایستادگی در مقابل ظالمان و تلاش در راه دفاع از آرمان‌های اسلام حضرت زینب(س) مصداق بارز پیروزی و زمینه‌ساز موفقیت در راه مقابله با این تهاجمات فرهنگی است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha