جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام دلدار

حوزه/مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند با بیان اینکه اعتکاف باعث تقویت روح انسان می شود، گفت: انسان با از بین بردن کدورت ها، کینه ها و تردید ها خودش را به خداوند نزدیک تر می کند.

حجت الاسلام علیجان دلدار در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با بیان اینکه اعتکاف خانه تکانی دل است، گفت: اعتکاف فرصت خوبی است تا انسان طی 3 روز بندگی، خود را از تعلقات دنیوی دور کند.

وی افزود: انسان با از بین بردن کدورت ها، کینه ها و تردید ها خودش را به خداوند نزدیک تر می کند.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند، اعتکاف را راه بازگشت به راه حق دانست و تصریح کرد: انسان در اعتکاف با خلوت کردن با خدای خود، به تمام مشکلات و اعمالی که در طی یک سال انجام داده می اندیشد و برای جبران کردن آن تلاش خواهد کرد.

حجت الاسلام دلدار با اشاره به اینکه اعتکاف فرصتی برای بندگی خالصانه برای معبود الهی است، خاطرنشان کرد: اعتکاف فرصت مناسبی است تا انسان هایی که در مادیات غرق شده اند؛ کمی فکر کنند و خود را بازیابند و دل و روح بندگی و اطاعت را در خود زنده کند .

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند، مسجد را پناهگاهی برای آرامش دلها دانست و عنوان کرد: خانه خدا پناهگاهی است، برای رسیدن به هدفی که برایش در این دنیا تلاش می کنند.

حجت الاسلام دلدار با بیان اینکه اعتکاف باعث تقویت روح انسان می شود تاکید کرد: انسان در اعتکاف روح خودش را تقویت می کند تا در برابر سختی های زندگی و موانع زندگی خودش را نبازد و به دنبال راه حل برای انتخاب بهترین راهکار باشد.

وی اعتکاف را خلوت کردن برای پیدا کردن حقیقت درونی خود دانست و افزود: اعتکاف انسان خود خواه را یک انسان ایثارگر می کند.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha