جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زهرا نبی لو، مادر شهید مدافع حرم، مسعود عسگری

حوزه/ مادر شهید مسعود عسگری، گفت: نهالی که دیروز کاشته بودیم امروز به درختی تنومند تبدیل شده و فرزندم ثمره درخت پربار این انقلاب است.

زهرا نبی لو، مادر شهید مدافع حرم، مسعود عسگری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان که در یادمان شهدای هویزه انجام شد، اظهارداشت: پسرم از همان دوران کودکی کنجکاو و زرنگ بود و به من می‌گفت می‌خواهم در آینده خلبان شوم! مسعود با اینکه در رشته حقوق قبول شده بود اما به دنبال آموزش خلبانی رفت و دوره‌های سقوط آزاد را تعلیم دید.

مادر شهید عسگری، با بیان اینکه فرزندم از کودکی اهل ورزش‌های مختلف رزمی بود، افزود: مسعود دزمانی که هم‌زمان با اینکه عضو بسیج شد تیراندازی، صخره‌نوردی و غواصی را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کرد و در کودکی نیز در رشته کیک بوکسینگ مقام آورد.

وی، با تأکید بر اینکه هدف از بسیج دفاع از ارزش‌ها و نظام اسلامی است، تصریح کرد: فرزند شهیدم به‌عنوان نیروی بسیجی، در فتنه ۸۸ حضور داشت و با تمام نگرانی‌هایی که داشتم افتخار می‌کردم که فرزندم با بصیرت و زمان‌شناس است.

نبی لو، با اشاره به اولین حضور فرزندش در سوریه، گفت: پسرم چند سالی پیگیر اعزام به سوریه بود اما شرایطش فراهم نشد تا اینکه در اسفندماه سال ۹۳ برای آزادسازی نیروهایی که در محاصره بودند به سوریه رفت. البته زمانی که مسعود به منطقه رسید نیروها آزاد شده بودند و فقط توانست طی سه روز زیارت کند و برگردد.

مادر شهید عسگری در پاسخ به اینکه چه کسی خبر شهادت فرزندتان را به شما اطلاع داد، افزود: من فردی بسیار احساساتی هستم و هنگامی‌که فرزندم به شهادت رسید برای همه سخت بود که خبر شهادتش را به من بدهند. برادرم بعد از شهادت فرزندم تماس گرفت و به همراه خواهر و برادرانم به منزلم آمدند و گفتند مسعود مجروح شده اما قبول نکردم و گفتم مطمئنم مجروح نشده؛ همان‌جا برادرم خبر شهادت مسعود را داد و تبریک گفت.

 وی با اشاره با انتقاد از کسانی که مخالف حضور مدافعان حرم در سوریه هستند، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز تعدادی از مردم به فرمان امام خمینی عازم جبهه‌های حق علیه باطل می‌شدند و عده‌ای هم به آن‌ها انتقاد می‌کردند اما کسی که علاقه‌مند به دین و نظام است در دفاع از اسلام که مرزی نمی‌شناسد مبارزه می‌کند.

نبی لو، در پایان با تأکید بر اینکه اگر مشکلی برای کشور به وجود بیاید دوباره همین  جوانان هستند که از کشور دفاع کنند بیان کرد: نهالی که دیروز کاشته بودیم، امروز درختی قدرتمند شده، پس با خون‌هایمان درخت را آبیاری می‌کنیم ولی اجازه نمی‌دهیم کسی تبر به دست بگیرد و نزدیک انقلاب شود چراکه درخت انقلاب با خون شهیدان آبیاری شده است.

 

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha