جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازیکن مسلمان راگبی نیوزلندی از مردم کشورش خواست اسلام را بهتر بشناسند

حوزه/ در پیامی که روز گذشته در جمع عزاداران کشته شدگان مسجد نیوزیلند در برگزار شد، برای نخستین بار اذان در نماز جمعه از شبکه ملی این کشور پخش گردید و بازیکن مسلمان راگبی از مردم خواست اسلام را بهتر بشناسند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» سونی بیل ویلیامز بازیکن مسلمان مطرح تیم ملی راگبی نیوزیلند که در سال 2009 به دین اسلام گرویده از مردم این کشور خواسته اسلام را بهتر بشناسند.

وی پس از نماز جمعه که در شهر کرایست چرچ برگزار شد و طی پیامی که از تلویزیونی ملی پخش گردید گفت: پیام من درباره وحدت است. درباره صلح است و درباره عشق است. همان چیزی که جوهره وجودی اسلام از آن تشکیل شده است. آن چیزی که ما همگی به عنوان انسان به سویش پیش می رویم، بیایید به سمت آن حرکت کنیم.

ویلیامز افزود: به وضوح این یک تراژدی است اما مردم خودشان را به هم نشان دادند و به من اعلام کردند که اهمیت می دهند. به همین جهت من هم فکر می کنم مردم نیوزلند باید درباره اسلام را بیشتر بشناسند و متوجه شوند که اسلام دین صلح و عشق است.

وی پیشتر در پیامی ویدئوی با قربانیان حمله تروریستی در دو مسجد النور و لین وود در شهر کرایست چرچ نیوزیلند ابراز همدردی کرده و به آنان تسلیت گفته بود. ویلیامز درهنگام ضبط این ویدئو چشمانی اشکبار داشت. او اولین مسلمانی است که برای تیم راگبی آلبلکس بازی کرده است.

 

لازم به ذکر است روز جمعه 22 مارس، مردم نیوزلند گردهم جمع شدند و پس از پخش اذان برای اولین بار از شبکه ملی این کشور، نماز جمعه را برگزار کردند. نخست وزیر نیوزلند نیز به جمع هزاران تن از عزاداران در نزدیکی مسجد النور، یکی از مساجدی که مورد حمله تروریستی قرار گرفت پیوست.

 

گفتنی است در حمله یک نژادپرست طرفدار برتری نژاد سفید اهل استرالیا به نمازگزاران نیوزیلندی در روز جمعه ۵۰ نفر جان باخته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha