جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خیمه های معرفت

حوزه/معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای طرح آرامش بهاری تاکنون بیش از ۷۰ هزار زائر و مسافر نوروزی از خیمه‌‌های معرفت طرح آرامش بهاری در این استان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام اسماعیل مختاری معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، در بازدید از خیمه معرفت امامزادگان باقریه بیرجند، شناساندن و معرفی بقاع متبرکه به مردم را از ضرورت ها دانست و اظهار داشت: مردم در طول سال به مناسبت‌های مختلف به این اماکن متبرکه مراجعه و برای برآورده شدن حاجات خود این بزرگواران را واسطه قرار می‌دهند.

وی برپایی خیمه‌های معرفت را از برنامه‌های مهم طرح آرامش بهاری عنوان کرد و افزود: استقرار خیمه پاسخگویی به مسائل شرعی، گفتمان‌های دینی و اسلامی، مشاوره کودکان، نوجوانان و جوانان، ایستگاه «قرآن بخوان جایزه بگیر»، ایستگاه نقاشی و نمایشگاه آرامش بهاری با ارائه محصولات فرهنگی و مذهبی از جمله برنامه‌های این طرح است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به برپایی ایستگاه «همه واقف باشیم» در بقاع متبرکه، گفت: این اقدام به منظور توسعه و ترویج بیشتر فرهنگ وقف و تلاش برای فراگیر و همگانی شدن این امر در جامعه در قالب طرح آرامش بهاری برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به استقبال خوب و چشمگیر مردم در سال قبل از غرفه‌های متعدد طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه، اظهار کرد: امیدواریم با توسعه چنین برنامه‌هایی بتوانیم گامی موثر جهت ترویج و ارتقای بیشتر فرهنگ دینی و اسلامی برداریم.

وی از برپایی 38 خیمه معرفت در بقاع متبرکه استان خبر داد و با اعلام اینکه این خیمه‌ها تا 14 فروردین‌ماه دایر است، بیان داشت: از ابتدای طرح آرامش بهاری تاکنون بیش از 70 هزار زائر و مسافر نوروزی از خیمه‌های معرفت بازدید کردند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امسال طرح آرامش بهاری در 55 بقعه متبرکه و امامزاده خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این طرح برخی خدمات رفاهی، فرهنگی و اسکان به مسافران و زائران داده می‌شود.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه روحانیون مستقر در خیمه‌های معرفت در جهت رفع مشکلات و معضلات اجتماعی به موضوعاتی مانند ازدواج، همسرداری و تربیت فرزندان می‌پردازند، تبیین کرد: فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در خیمه‌های معرفت با حضور 60 مبلغ بومی و اعزامی در حال اجرا است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha