سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
گام دوم

حوزه/ حجت الاسلام سیفی گفت: تغییر مدیران باید به تدریج اتفاق بیفتد و مدیران فعلی با آموزش به جوانان آنها را آماده ورود به عرصه خدمت کنند.

حجت الاسلام مهدی سیفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با بیان این که مقام معظم رهبری بسیار بر جوانگرایی در کشور تاکید دارند، گفت: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه به زیبایی به نقش جوانان و اهمیت محول کردن کارها به جوانان اشاره کرده اند.

استاد حوزه علمیه همدان افزود: راه خروج از مشکلات اقتصادی و فرهنگی که در فضای امروز با آن مواجهه هستیم، سپردن کار ها به دست جوانان واستفاده از توان داخلی است.

وی با اشاره به انتصابات اخیر در کشور، افزود: حضرت آقا شخصا با انتخاب جوانان در مسئولیت های مختلف مانند نهاد رهبری در دانشگاه ها و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و تغییر ائمه جمعه پیشکسوت و حضور جوانان، اولین گام را در این راه برداشته اند.

استاد حوزه علمیه همدان تصریح کرد: مقام معظم رهبری با این عمل خود به دنبال آن هستند تا این کار را به صورت مطالبه ای از طرف مردم نسبت به مسؤولان در کشور مطرح کنند و مردم انجام این امر را از مدیران درخواست کنند.

حجت الاسلام سیفی، جوانان را سکاندار آینده کشور دانست و گفت: مدیران فعلی روزی باید عوض شوند و چه بهتر که از همین امروز با تربیت نیروهای جوان و متخصص این کار را به بهترین شکل انجام دهند.

وی یادآور شد: این خطر که به کارگیری حضور جوانان بی تجریه در مشاغل مختلف امکان آسیب رساندن  وجود دارد، به همین دلیل این کار باید به تدریج اتفاق بیفتد و مدیران فعلی با آموزش به جوانان آنها را آماده ورود به عرصه خدمت کنند.

این استاد حوزه به وظیفه حوزه های علمیه در قبال تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: حوزه با تدوین جزواتی در این زمینه هم به صورت کتبی و هم به صورت شفاهی می تواند نقش آفرینی کند و موارد این بیانیه را برای مردم روشن سازند.

وی تاکید کرد: با تکرار و بصیرت افزایی حول محور بیانیه گام دوم انقلاب مردم با واژه ها و عبارت آن آشنا خواهند شد و بار روانی مثبتی را در جامعه رواج می دهد که هر کس خود را موظف به مطالعه و تفسیر آن می داند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha