شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار گروه جهادی با امام جمعه بیرجند

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، فرهنگ جهادی را راه حل مشکلات جامعه دانست و تصریح کرد: اگر فرهنگ جامعه، فرهنگ جهادی شود، یقین بدانید که حضرت مهدی(عج) ما را تنها نمی گذارند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، شب گذشته در دیدار با گروه جهادی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تهران، اظهار کرد: در آزمایش های آخرالزمانی متاسفانه در خیلی مواقع افکار بیگانه جای افکار ناب اسلامی را می گیرد که مایه تاسف است، اما در این آزمایش ها، رویش های بسیاری نیز شکل می گیرد که مایه افتخار می باشد.

وی با بیان اینکه اسلام ناب برخاسته از روح قرآن، تعلیمات رسول خدا و اهل بیت(ع) است، افزود: حقیقت عبودیت پرورش خودمان است، زیرا خداوند متعال به عبادت ما نیازی ندارد بلکه این ما هستیم که برای کمال و رشد نیازمند عبادت و برنامه هایی که خدا مشخص کرده است، می باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه  کل عمر باید در بندگی خدا باشد نه اینکه به بخش های مختلف تقسیم بندی شود، خاطر نشان کرد: اگر قرب الهی حاصل گردد، فریضه نماز، کار، تحصیل، خدمت، استراحت و... همگی، عبادت محسوب می شود.

وی با بیان اینکه یک انسان بصیر، یا کارشناس است و یا اینکه از وجود یک کارشناس در انجام وظیفه اش بهره می برد، ادامه داد: اگر وظیفه جهاد شناخته شود، حال می خواهد این جهاد فرهنگی باشد و یا جهاد رزمی، اگر همراه با قصد قربت صورت گیرد، تمامش عبادت است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: اگر فرهنگ جامعه، فرهنگ جهادی شود، یقین بدانید که حضرت مهدی(عج) ما را تنها نمی گذارد.

امام جمعه بیرجند در پایان با اشاره به اینکه مشکلات، مشکلات نفسانی است که جلوی راه ما را گرفته است، گفت: اگر ما منتظر واقعی بودیم هر لحظه در انجام وظیفه خودمان غرق بودیم و تقرب الهی می جستیم.

 

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha