جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام بابایی

حوزه/ امام جمعه فردوس نخستین الزام برای تحقق آموزش و پرورش موفق را داشتن مدارس ایمن و مستحکم ذکر کرد و گفت: ساخت بناهای آموزشی مستحکم باید در دستور کار خیران و دولت قرار بگیرد چراکه خراسان جنوبی مستعد بلایای طبیعی مانند زلزله است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، حجت الاسلام محمدرضا بابایی امام جمعه فردوس، در گفت وگو با خبرنگاران خبرنگاران اظهار داشت: اهمیت حضور خیرین مدسه ساز در استان های محروم بر کسی پوشیده نیست و کار تعلیم و تربیت در هیچ کشوری تنها به وسیله دولت انجام نمی شود و جمهوری اسلامی هم از این امر مستثنی نیست.

وی افزود: نیاز جدی آموزش و پرورش در بسیاری از بخش ها، روستاها و حتی مرکز شهرستان ها و استان ها، ساخت بناهای آموزشی است و برخی از مدارس موجود از نظر استاندارد، مورد تایید اداره کل نوسازی مدارس نیست و دولت نیز به تنهایی نمی تواند محیط امنی را برای دانش آموزان مهیا کند.

امام جمعه فردوس با اشاره به اینکه در هر شهری باید خیران، نیازمندی های شهرستان خود را لیست کنند، گفت: در سطح کشور بسیاری از خیران در راستای مدرسه سازی پیش قدم هستند و در این زمینه هم بنیاد برکت زیر نظر مقام معظم رهبری بسیار موفق عمل کرده است.

حجت الاسلام بابایی نخستین الزام برای تحقق آموزش و پرورش موفق را داشتن مدارس ایمن و مستحکم ذکر کرد و گفت: ساخت بناهای آموزشی مستحکم باید در دستور کار خیران و دولت قرار بگیرد چراکه خراسان جنوبی مستعد بلایای طبیعی مانند زلزله است.

وی تجهیز مدارس به وسایل گرمایشی و سرمایشی را دیگر اولویت برشمرد و ادامه داد: بر همه مدیران اجرایی فرض است تا خیران مدرسه ساز را یاری کنند و وجوه آنها را برای کمک به آموزش و پرورش جمع آوری کنند.

امام جمعه فردوس خاطرنشان کرد: خیران همواره در موضوعات بهداشت و درمان و نیز مدرسه سازی در راستای فقر زدایی کمک های بسیار ارزشمندی انجام داده اند که جای تشکر و قدر دانی دارد.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha