پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سعیدی در حرم رضوی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: آنچه به درب ها و سنگ ها و دیوارهای حرم رضوی ارزش می دهد و مردم آنها را می بوسند و پیشانی خود را می چسبانند، به خاطر وجود حضرت رضا(ع) است، وگرنه این درها و سنگ ها، خارج از حرم بوسیدنی و ارزشمند نیستند؛ این توسل و تبرک به خاطر تعظیم شعائر الهی است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از مشهد،حجت الاسلام والمسلمین  سید محمدسعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) شامگاه روزسه شنبه در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی، به برکت محبت اهل بیت علیهم السلام در خانواده و جامعه اسلامی اشاره کرد و  گفت: اگر در رفتار ما، اشکال یا گناهی باشد، به برکت محبت اهل بیت علیهم السلام و تعظیم شعائر آمرزیده خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز در دنیا حکومت ها، سیاستمداران و گروه های مختلفی تلاش دارند، که ولایت و انقلابی بودن را از شیعیان به خصوص مردم ایران بگیرند، این در حالی است که با سرمایه ی تقوا و محبت اهل بیت علیهم السلام می توان در مقابل همه دسیسه های شیطانی دشمنان ایستادگی کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره  به تحلیل کارشناسان غربی درباره علاقه مردم ایران به اهل بیت علیهم السلام گفت: دشمنان در مقابل محبت و عشق ایرانی ها و شیعیان به اهل بیت(ع) درمانده اند.

وی در ادامه یکی از هدف های زیارت بارگاه ائمه معصوم (عیلهم السلام) را بخشش، توبه و کسب آرامش بیان کرد و افزود: آرامشی که برای افراد پس از زیارت بارگاه ائمه اطهار علیهم السلام اتفاق می افتد، به خاطر تصرف ولایت و اراداتی که نسبت به آنها داریم، است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در توضیح این مطلب افزود: آنچه به درب های حرم رضوی، سنگ و دیوارها ارزش می دهد، که مردم آن را می بوسند و پیشانی خود را می چسبانند، به خاطر وجود حضرت رضا(ع) است، وگرنه این درها و سنگ ها خارج از حرم بوسیدنی و ارزشمند نیستند؛ این توسل و تبرک به خاطر تعظیم شعائر الهی است.

امام جمعه قم با بیان اینکه اهل بیت علیهم السلام آمدند تا امر خدا را در زمین پیاده کنند، به اهمیت احیای امر ائمه علیهم السلام اشاره کرد و افزود: این کلام امام معصوم (ع) است، آن روزی که قلب ها مرده است، قلب های مومنین اهل بیت علیهم السلام از بین نمی رود.

وی، در تفسیر احیای امر اهل بیت که امام رضا(ع) بیان کردند، گفت: امر خدا توسط ائمه اطهار(ع) بیان می شود، و  ولی فقیه در عصر غیبت،  مراجع و فقها هستند، که این امر را احیا می کنند و مردم وظیفه دارند، بشنوند و جزو  باورها و اعتقادات خود قرار دهند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر اینکه مردم تا وقتی که مطیع امر اهل بیت علیهم السلام باشند، هیچ توطئه ای در آنها اثرگذار نخواهد بود، افزود: والدین بهترین مبلغان فرهنگ اهل بیت(ع) در خانواده هستند، لذا اگر بخواهیم مشکل عفاف و حجاب در کشور حل شود، در درون خانواده ها باید این فرهنگ سامان پیدا کند.

وی با اشاره به تلاش امر به معروف و نهی از منکر در درون خانواده ها، اظهارداشت: به جای شایعه پراکنی در گفتگوهای روزمره در جامعه اسلامی، به بیان معارف اهل بیت علیهم السلام بپردازیم .

امام جمعه قم تصریح کرد: محبت اهل بیت علیهم السلام تنها کافی نیست، بلکه محبتی ارزش دارد که به دنبال آن عمل باشد؛ محبت اهل بیت(ع) سرمایه بزرگی است، این سرمایه عمل می خواهد تا به خداوند وصل شوید.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان ضمن تاکید بر لزوم تلاش مسئولان کشور برای رفع مشکلات مردم به ویژه سیل زدگان،  به  همراه زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) برای رفع مشکلات کسانی که این روزها شهرها و روستاهای آن ها دچار سیلاب شده است، دعا کردند.

انتهای پیام ۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha