پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انتقاد مسلمانان استرالیایی از نقش تفرقه آمیز سیاسمداران در ترویج اسلام هراسی

حوزه/ صدها تن از مسلمانان استرالیا با امضای بیانیه ای علیه سخنرانی های تبعیض آمیز و نژادپرستانه سیاستمداران استرالیایی انتقاد کرده و از آنان خواستند امنیّت جامعه را فدای پیشی گرفتن در مراتب سیاسی نکنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، جامعه اسلامی استرالیا با انتشار بیانیه ای ضمن اینکه غم و اندوه خود را نسبت به حملات تروریستی اخیر در مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند ابراز کردند، نقش سیاستمداران کشورشان را در ایجاد فضای ضداسلامی و سیاه نمایی چهره مسلمانان محکوم کردند.

در یک بیانیه که توسط صدها تن از اعضای جامعه اسلامی در استرالیا به امضا رسیده است، مسلمانان استرالیایی به رهبران سیاسی کشورشان یادآوری کردند که آن ها پیش از این نیز علیه سخنرانی های تبعیض آمیز و نژادپرستانه هشدار داده شده اند، اما نسبت به این هشدارها بی تفاوت باقی مانده اند و عملا کاری برای مقابله با آن انجام نداده اند.

در این بیانیه آمده است: ما به آنان هشدار دادیم که این اقدامات و سخنرانی ها فرهنگ ترس و تشنج را در جامعه به وجود می آورد که سرانجام قطعا منجر به بروز چنین حملاتی خواهد شد.

در ادامه این بیانیه از دولت خواسته شد به زندگی سختی که بومیان استرالیا از 200 سال گذشته تا به امروز داشته اند و به جنگ با خشونت های حامیان برتری نژادسفید گذرانده اند نیز توجه شود.

این بیانیه اشاره کرد که اگرچه سیاستمداران استرالیایی برای جان های از دست رفته در حملات تروریستی ابراز همدردی کلامی نشان می دهند، آن ها مسئولیت و نقش شان را در ایجاد فضایی که منجر به چنین حملات هولناکی شده نادیده می گیرند.

جامعه مسلمانان استرالیا اعلام کردند: این فضای خصومت سبب ایجاد تبعیض، آزار و اذیت و در نهایت خشونت می شود و سیاستمداران برای به دست آوردن امتیازات سیاسی نباید از فضای امن جامعه مایه بگذارند. اگر رهبران سیاسی ما واقعا به ایجاد یک جامعه امن متعهد هستند، باید تضمین کنند که از این زبان نژادپرستانه و تفرقه آمیز فاصله بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha