پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آرامش بهاری

حوزه/رئیس اوقاف و امور خیریه خضری دشت بیاض گفت: از ابتدای طرح نوروزی آرامش بهاری تاکنون ۱۶ هزار و ۴۵۰ نفر زائر به زیارت امامزادگان و بقاع متبركه شهرستان خضری دشت بیاض مشرف شده اند.

علی حیدری رئیس اوقاف و امور خیریه خضری دشت بیاض در گفت‌وگو با خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: سازمان اوقاف وظیفه خطیر مدیریت امامزادگان را برعهده دارد و در تلاش است تا براساس تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر قطب فرهنگی شدن امامزادگان، سطح خدمات‌رسانی فرهنگی، اجتماعی، معنوی و رفاهی را در بقاع متبرکه ارتقا بخشد.

وی بیان داشت: طرح نوروزی آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروزی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائرین و مسافران نوروزی، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی در عید نوروز و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران در دو بقعه متبرکه شهرستان خضری برگزار می‌شود.

رئیس اوقاف و امور خیریه خضری دشت بیاض با بیان اینکه طرح نورزی آرامش بهاری با حضور 4 نفر از روحانیون و مبلغان آموزش دیده اعزامی و بومی در این شهرستان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با حضور کارشناسان و روحانیون اعزامی برنامه‌های مختلف فرهنگی در امامزادگان در غالب خیمه‌های معرفت اجرایی می‌شود.

حیدری با بیان اینکه در اجرای طرح آرامش بهاری خیمه‌های معرفت نیز دایر و در قالب آن نسبت به ترویج سنت حسنه وقف نیز اقدام می‌شود، تصریح کرد: وقف یکی از سنت‌های حسنه الهی است که باید همواره به آن توجه داشت.

وی افزود: شهرستان خضری دشت بیاض از پتانسیل بالای گردشگری و به خصوص گردشگری مذهبی برخوردار است و اکثر مسافرانی که به خراسان‌جنوبی سفر می‌کنند به این شهرستان نیز می‌آیند.

رئیس اوقاف و امور خیریه خضری دشت بیاض زمان اجرای طرح را از 28 اسفندماه 97 لغایت 14 فروردین‌ماه 98 اعلام کرد و گفت: از ابتدای طرح نوروزی آرامش بهاری تاکنون 16 هزار و 450 نفر زائر به زیارت امامزادگان و بقاع متبركه شهرستان مشرف شدند.

حیدری، اسکان موقت زائرین را یکی دیگر از برنامه‌های طرح آرامش بهاری عنوان و اظهار داشت: از ابتدای طرح آرامش بهاری تا روز پنجم فروردین‌ماه یک هزار و 675 نفر زائر در زائرسراها و سوئیت‌های بقاع متبرکه شهرستان اسکان یافتند.

وی با بیان اینکه سال گذشته استقبال خوبی از  طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شد، گفت: امسال نیز مسافران از این طرح نسبت به سنوات گذشته استقبال چشمگیری خواهند داشت.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha