چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: باید بانک‌ها در راستای اعطای سریع‌تر و آسان‌تر تسهیلات به سیل‌زدگان موانعی از قبیل ضمانت را برای آن‌ها مرتفع کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، بر امدادرسانی شایسته و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به خانواده‌های سیل‌زده از سوی مسئولان تأکید کرد و افزود: در این زمینه باید فعالیت مسئولان و نهادهای مرتبط در کنار مردم داوطلب به‌صورت جهادی و انقلابی باشد.

وی با اشاره به اینکه بحمدالله در روزهای اخیر مسئولان بخش‌های مختلف به‌صورت جهادی وارد عرصه مدیریت بحران شده و خدمات مختلفی را به‌خوبی ارائه می‌دهند، اضافه کرد: باید این خدمات‌رسانی تا رفع مشکلات سیل‌زدگان و بازگشت شرایط به حالت عادی تداوم داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به بازدید اخیر خود از مناطق سیل‌زده خراسان شمالی، گفت: از مسئولان انتظار دارم در سریع‌ترین زمان ممکن مشکلات دامداری‌ها و منازل خشتی روستاییان را مرتفع کنند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه کمبود منازل مسکونی و دامداری‌های مقاوم در روستاها یکی از مشکلات عمومی استان است، اظهار کرد: مسئولان مربوطه باید از سیل اخیر درس گرفته و از این پس اهتمام بیشتری به مقاوم‌سازی منازل روستاییان و دامداری‌های آن‌ها داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه در این زمینه باید تسهیلات مناسبی در اختیار روستائیان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر از بانک‌های استان انتظار می‌رود در راستای اعطای تسهیلات به سیل‌زدگان مشکلات و موانعی از قبیل ضامن را مرتفع کنند تا این خانواده‌ها به‌راحتی بتوانند تسهیلات اختصاص یافته را دریافت کنند.

گفتنی است، جاری شدن سیل در مناطق مختلف خراسان شمالی که از بیست و نهم اسفندماه سال گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد تاکنون سه کشته و افزون بر 480 میلیارد تومان خسارت به تأسیسات زیربنایی، بخش کشاورزی و سایر بخش‌های استان وارد کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha