جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زنان مسلمان در مینه سوتا

حوزه/ با تصویب توسط نمایندگان در سنا، نگه داشتن تلفن همراه در داخل حجاب هنگام رانندگی برای زنان مسلمان در ایالت مینه سوتای آمریکا به شکل قانونی درمی آید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از البوابه، درحالی که اخیرا قانونی برای استفاده از گوشی تلفن همراه هنگام رانندگی به تصویب رسیده، زنان مسلمان از این قانون جدید مستثنی شده اند.

 ایالت مینه سوتا اخیرا با پیوستن به 16 ایالت دیگر در آمریکا، قانونی تصویب کرده که بر اساس آن استفاده رانندگان از گوشی همراه هنگام حرکت اتومبیل محدود می شود.  انتظار می رود که قانون مذکور به زودی به تصویب برسد. با این حال قانون جدید استثنائاتی قائل شده که بر اساس یکی از این استثناءها زنان محجبه می توانند گوشی تلفن همراه شان را هنگام رانندگی در داخل حجاب شان نگه دارند.

این قانون حاوی بخش هایی است که مشخصا استفاده از حجاب یا روسری و مقنعه را برای نگه داشتن گوشی همراه هنگام رانندگی مجاز می داند.

 

قانون مذکور که در ابتدا توسط سناتور بابی جو چمپین ارائه شد، تصویب آن در سنای آمریکا  در حقیقت چندین ساعت به طول انجامید.

تصویب این قانون در اینترنت نیز با واکنش های جالب و مثبتی از سوی کاربران شبکه های اجتماعی مواجه شده است.

یک کاربر مسلمان محجبه نوشته است: نمی دانم بخندم یا خوشحال باشم! چه خاله های مسلمانی را می شناسم که موقع حرف زدن تلفن، گوشی همراه شان را داخل حجاب شان می گذارند.

یک کاربر مسلمان دیگر نوشت: یک زمانی زنان محجبه را به خاطر اینکه گوشی را داخل حجاب شان می گذاشتند مسخره می کردند و حالا این اقدام رسما در لایحه قانونی نوشته شده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha