شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار  مدیرعامل اداره فرهنگ و ارشاد استان با امام جمعه بیرجند

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: عبادت تنها نماز خواندن، روزه گرفتن، خمس دادن و... نیست، بلکه هفتاد جزء دارد که از بهترینش، کار و کسب روزی حلال است.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، صبح امروز در دیدار نوروزی با مدیرکل و جمعی از کارکنان فرهنگ و ارشاد استان اظهار کرد: انسان ها در قالب های مختلف از جمله کشاورزی، دامداری، صنعتی و... به یکدیگر خدمت رسانی می کنند اما همه‌ی این اقدامات و خدمات در نتیجه معنا پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه خداوند همه مقدمات را برای رشد انسان خلق کرده است، افزود: نتیجه مطلوب هر اقدامی فرهنگ است، لذا اگر به گونه ای عمل شود که نتیجه‌ی کارها مطلوب باشد همه جهان معنی خواهد داد و اگر نامطلوب باشد دنیا به سمت فساد خواهد رفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اگر فرهنگ، فرهنگِ انسانیِ انسان نباشد، ظلم، تعدی، باطل پرستی و زور جایش را خواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه همه‌ی طبیعت، علم و دانش مقدمه ای برای اندیشه، تفکر و فرهنگ انسان است، ابراز داشت: پیغمبران آمده اند تا به همه چیز در همه ی امور جهت دهند و این وظیفه امروز بر عهده من و شما و متصدیان فرهنگی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: تمام تهاجم دشمن در این جهت است که ما را به رنگ دزدی، زور و حق کشی درآورند، حال با این شرایط، اینکه چه راهکارهایی ارائه شده و چند درصد توانسته ایم فرزندانمان را واکسینه کنیم، جای سؤال دارد.

وی بیان کرد: مسئولیت شما همانند تمام افرادی که مسئولیت فرهنگی دارند بسیار سنگین است، لذا باید در مقابل تهاجم ها و بمباران های فرهنگی دشمنان طرح و برنامه ای داشته باشد و امانتی که بر دوشتان قرار دارد را به سلامت به مقصد برسانید.

عبادت تنها نماز خواندن و روزه گرفتن نیست

امام جمعه بیرجند در دیدار نوروزی با مدیرعامل و جمعی از کارکنان شرکت کویرتایر بیرجند نیز با اشاره به اینکه اقتصاد، خون جامعه محسوب می شود، اظهار کرد: جایگاه اقتصاد در جامعه، جایگاه بسیار مهمی است، اما با همه‌ی اهمیتی که دارد ولی کار تنها هدفش، مسئله اقتصادی نیست، بلکه ارزش های مختلفی دارد که یک بخش آن به اقتصاد بر می گردد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: عبادت تنها نماز خواندن، روزه گرفتن، خمس دادن و... نیست، بلکه هفتاد جزء دارد که از بهترینش، کار و کسب روزی حلال است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه باید به هر کاری که انجام می دهیم، جهت داد تا آن کار خدایی شود، تصریح کرد: امروز یکی از ارزش های کار، به صورت خاص مسئله جهاد است.

وی ادامه داد: وقتی دشمن صراحتا می گوید همه گزینه ها را برای از پای درآوردن ملت ایران بر روی میز قرار داده است، این گزینه ها تنها گزینه جنگ نظامی نیست، بلکه انواع برنامه ها از جمله جنگ اقتصادی را نیز در دستور کار قرار داده، لذا شما افسران جنگ اقتصادی در برابر دشمنان هستید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز داشت: رهبر انقلاب چندین سال است که شعار هر سال را مسائل اقتصادی قرار می دهند و امسال را نیز سال رونق تولید نامیدند که دارای لوازمی در قبل، حین و بعد است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: امروز تمام تلاش دشمن در این است که به جامعه ضربه بزند، لذا می طلبد تا با اقدامات جهادی دشمنان قسم خورده نظام را مایوس کنیم.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha