جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی قاسمی

حوزه/ حجت الاسلام علی قاسمی گفت: اسامی هیأت داوران سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی که متشکل از ۲۵ نفر از استادان و چهره های مبّرز قرآنی هستند، توسط کمیته فنی تعیین شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سخنگوی سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی گفت: تنوع ملیتی داوران و تلاش برای استقرار نظام داوری عادلانه با بهره از آیین نامه های پویا و عالمانه که حاصل جلسات مکرر صاحب نظران عرصه داوری مسابقات قرآنی است، بهره مندی از شخصیت های حوزوی برای داوری در این مسابقات، سطح علمی و تجربی داوران، بهره مندی از نظر چندین داور در هر بخش، برخی از ویژگی های این دور از مسابقات است.

قائم مقام کمیته فنی و سخنگوی سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم طلاب علوم دینی عنوان کرد: در این دوره که از  22 فروردین‌ماه در شهر قم آغاز و تا 24 فروردین ماه ادامه می یابد، 18 داور از ایران و 7 داور خارجی از کشورهای مصر، سوریه، لبنان، عراق و افغانستان به قضاوت می‌پردازند.

حجت الاسلام علی قاسمی اسامی داوران بخش شفاهی را به شرح ذیل اعلام کرد:

در بخش وقف و ابتدا حجج اسلام استاد محمد رضا شهیدی پور، دکتر باسم العابدی از عراق داور ؛

در بخش تجوید استاد مهدی قره شیخلو  و حجت الاسلام محمد رئیف جعفر از لبنان؛

در بخش صوت استاد منیر عقله از سوریه و دکتر محمد حسین سعیدیان؛

در بخش لحن استاد محمود لطفی نیا و شیخ حاتم عبدالحی از مصر؛

در بخش صحت حفظ حجج اسلام محمد صادق نصراللهی، مهدی صالح الهمدانی از عراق، محمد امیر توحیدی از افغانستان؛

در بخش خطابه قرآنی دکتر محمد سمیر الشاوی از سوریه و حجة الاسلام صادق اخوان؛

وی همچنین عنوان کرد: ریاست هیأت داوران بر عهده حجت الاسلام استاد محمد رضا شهیدی پور می باشد و استاد شهریار پرهیزکار به عنوان هادی حفظ و استاد حیدر کسمایی به عنوان استاد راهنما تعیین شدند.

حجت الاسلام قاسمی گفت: در بخش پژوهشی نیز حجج اسلام  والمسلمین میرباقری، حاج ابوالقاسم، حسین علوی مهر،ملکی، مسعودی، نقیب،  حیدر مسجدی، محمد علی میرزایی، محمد فاکر میبدی و  مردانی به ارزیابی آثار پژوهشی می پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha