پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ستاد بحران

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در نشست مشترک با ائمه جمعه شهرهایی که احتمال جاری شدن سیل در آن مناطق وجود دارد، گفت: ائمه جمعه در آگاهی بخشی به مردم در هنگام بروز حوادث نقش محوری دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم روز گذشته در نشست مشترک ائمه جمعه شهرهایی که احتمال بارش زیاد باران و جاری شدن سیل در آن مناطق وجود دارد با مسئولان مدیریت بحران استان، اظهار داشت: ائمه جمعه در آگاهی بخشی به مردم در هنگام بروز حوادث نقش محوری دارند.

وی افزود: مردم نگران حوادث احتمالی آینده نباشند اما باید در زمان وقوع حوادث،هوشیار عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: در زمان بحران‌ها باید همدل و همراه همدیگر برای رفع مشکلات تلاش کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هم دراین نشست با بیان اینکه در مناطقی که احتمال بروز حادثه وجود دارد با تمام توان آماده ارائه خدمات هستیم، گفت: خطرات احتمالی در همه مسیل‌هایی که متاسفانه به دلیل بی تدبیری‌ها به گذرگاه و یا منطقه مسکونی تبدیل شده است، کنترل و مهار خواهد شد.

هنربر، با تاکید بر ضرورت توجه همگانی به اطلاعیه‌ها و اخطاریه های ستاد مدیریت بحران، از مردم شهرهای آذرشهر، گوگان، عجب شیر، مراغه و تبریز خواست ازهرگونه توقف درمسیر سیل خودداری کنند.

کنعانی مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان هم در این نشست اظهار داشت: در ۲۹ پایگاه ثابت جاده ای تاکنون ۱۱۹ عملیات امداد رسانی انجام گرفته است و ۷۴۹ نفر در این ایام اسکان اضطراری یافته اند.

به گفته کارشناسان هواشناسی استان سامانه بارشی پرفشار از شامگاه شنبه به آذربایجان شرقی وارد خواهد شد و این موضوع باعث شد مسئولان استان آخرین آمادگی های خود را برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی دردفتر امام جمعه تبریز بررسی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha