سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام محمدباقر عبادی

حوزه/ امام جمعه موقت بیرجند، « استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را نسخه عزت ملت ایران دانست و گفت: اگر کاستی هایی وجود دارد، به دلیل عمل نکردن به نسخه است، نه اصل آن، چراکه اصل نسخه درست است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر عبادی، امام جمعه موقت بیرجند در خطبه های امروز جمعه(۹ فروردین ۹۸) در بیرجند، اظهار کرد: هفته آینده ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی است. جمهوریت نظام ما نشان از مردمی بودن و بیان کننده شکل حکومت و اسلامیت و نشان دهنده محتوای حکومت است.

نماینده بیرجند،‌درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استقلال آزادی جمهوری اسلامی نسخه شفا بخشی بود، که مردم برای نظام خود برگزیدند.

وی افزود: اگر کاستی هایی وجود دارد، به دلیل عمل نکردن به نسخه است، نه اصل آن چراکه اصل نسخه درست است. اگر مردم، مسئول و کارگزاری به نسخه عمل نکرد، گلایه از اصل نسخه نیست.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: روز جمهوری اسلامی عید بزرگی است که باید قدر آن را دانست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۳ فروردین روز طبیعت است و باید فرهنگ احترام به طبیعت را در این روز حفظ کرد و برای حفظ طبیعت باید امر به معروف و نهی از منکر کرد.

وی اظهار کرد: ۱۴ فروردین نیز روز عید مبعث است و پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم برای مکارم اخلاق بین مردم مبعوث شد.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اخلاق نیکو، عنوان کرد: اگر کسانی کدورتی دارند، در سال جدید با هم آشتی کننده، چراکه پیامبر رحمت (ص) برای مکارم اخلاق بین مردم مبعوث شد.

 

ترامپ در به رسمیت شناختن ارتفاعات جولان برای رژیم صهیونیستی چکاره است؟

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار کرد: نکته بعدی که باید به آن اشاره کرد کار ترامپ برای به رسمیت شناختن ارتفاعات جولان برای رژیم صهیونیستی است. اصلا ترامپ چکاره است، که از سرزمین کشوری برای کشور دیگری تصمیم بگیرد؟ از این تاسف بار تر موضع گیری سیاسی کشورهای عربی در این خصوص است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به قتل خاشقچی، بیان کرد: عربستان بدبخت فقط زورش به یک خبرنگار می رسد و فکر می کند، آمریکا به او رحم خواهد کرد، در صورتی که اینگونه نیست.

وی افزود: ذات آمریکا غده سرطانی است و کشورهای مانند عربستانی باید بدانند راه نجات آنها سرسپردگی به آمریکا نیست، بلکه مقاومت است، همان راهی که کشور ایران انتخاب کرد. سخت است اما عاقبت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از لحاظ عدالت اجتماعی بین طبقات جامعه کاستی است، گفت: مدتهاست که اقداماتی برای ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در شمال شهرانجام شده، اما هنوز عملیات اجرایی آغاز نشده که در این خصوص از تامین اجتماعی استان و کشور گلایه دارم.

عبادی تصریح کرد: اگر تا ماه های آینده کار اجرایی ساخت درمانگاه آغاز نشود، مردم نیز گلایه مند بوده و من گلایه خود و مردم را منتقل خواهم کرد.

امام جمعه موقت بیرجند به سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه در آخر سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این سفر اعتبارات فوق العاده ای در نظر گرفته شد که حدود ۵۶۰ میلیارد تومان برای راه و راه آهن، ساخت ۱۰ هزار مسکن برای محرومان طی یکسال و اعتباراتی برای آب، کشاورزی، احیای قنوات،آموزش و پرورش و اشتغال در نظر گرفته شد که همه طی دو سال در زمینه های ذکر شده شاهد اقدامات خوبی باشیم.

وی در پایان گفت: آقای نوبخت عمل به وعده ها مهم است و مردم و مسئولان استان نیز روند کار را رصد خواهند کرد.

انتهای پیام/ ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha