پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید فضل الله با علمای شیعه و سنّی نروژ

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله از روحانیون شیعه لبنان در سفر خود به نروژ با تعدادی از علمای شیعه و سنّی در مسجد التوحید اسلو دیدار و پیرامون مسائل اسلامی بحث و گفتگو کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله از روحانیون شیعه لبنان در سفر خود به نروژ با تعدادی از علمای شیعه و سنّی در مسجد التوحید اسلو دیدار و پیرامون مسائل اسلامی بحث و گفتگو کرد.

سید فضل الله گفت: حمله هایی در سطح جهان علیه اسلام برای تشویش و مخدوش کردن چهره اسلام صورت می گیرد و برخی تلاش می کنند با اعمالی که مرتکب می شوند به تروریسم و رنگ و بوی اسلامی بدهند و این کار را در جهت منافع دشمنان اسلام در غرب انجام می دهند.

وی افزود: ما به عنوان علمای دینی مسئولیتمان این است که برای وحدت مسلمانان در این کشور تلاش کرده و مانع اختلافات و برانگیختگی حساسیت های مذهبی شویم.

این روحانی شیعه خواستار مشارکت در روند تربیت اخلاقی و انسانی در کشور های غربی که مسلمانان در آن ساکن هستند، شد و از مسلمانان خواست که پیام رسان صلح و محبت در این کشور ها باشند.

باید موسسات گفتگوی اسلامی و غیر اسلامی تقویت شود

سید فضل الله اشاره کرد: باید موسسات گفتگویی اسلامی و غیر اسلامی تقویت شود و موسسات فرهنگی و تربیتی در جهت حمایت از هویت اسلامی و نسل های اسلامی تأسیس شود.

وی تصریح کرد: تروریسمی که مسلمانان را در غرب هدف قرار می دهد، به ویژه آنچه در نیوزلند به وقوع پیوست و تروریسمی که غربی ها را هدف قرار می دهد، دو روی یک سکه هستند و فکر و اندیشه واحدی دارند؛ چرا که هر دو ریشه در یک منبع و مکتب دارند.

سید فضل الله در پایان به تقویت زبان گفتگو و همکاری میان ادیان در جهت کاهش کینه توزی و نگرانی دعوت کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha