جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اهمیت داشتن معرفت و شناخت نسبت به امام زمان (عج)، گفت: اگر امام زمان (عج) را بشناسیم و نسبت به حضرت معرفت داشته باشیم، دیگر غایب یا ظاهر بودن امام عصر (عج) تفاوتی نمی کند، زیرا هر لحظه بر رفتار ما نظارت دارند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، شامگاه جمعه، در رواق امام خمینی (ره) حرم رضوی با اشاره به وظایف منتظران در عصر غیبت، گفت: داشتن بصیرت یکی از مطالبات امام زمان (عج) از منتظران است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اهمیت داشتن معرفت و شناخت نسبت به امام زمان (عج)، افزود: اگر امام زمان (عج) را بشناسیم و نسبت به حضرت معرفت داشته باشیم، دیگر غایب یا ظاهر بودن امام عصر (عج) تفاوتی نمی کند، زیرا هر لحظه بر رفتار ما نظارت دارند.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم(ص) «مَنْ ماتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّة؛ هر کس بميرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلى مرده است»، گفت: اين روايت كه بصورت متواتر در منابع شيعه و سني آمده است، به خوبي نشان مي دهد كه ولايت جايگاه تعيين كننده اي در زندگي دارد.

وی در توضیح این مطلب گفت: مرگ جاهلي، نشانه زندگي جاهلانه است، چرا كه مرگ عصاره حيات است. آن‏ كه خوب زندگي مي‏ كند، نيكو مي‏ ميرد و هر كه بد به سر مي ‏برد مرگ بد دارد، زيرا مرگ جز چشيدن عصاره زندگي نيست.

امام جمعه قم با اشاره به این که یکی از دسیسه های دشمن در عصر غیبت امام زمان (عج) به انحراف کشیدن جامعه منتظر است، ادامه داد: منتظر واقعی کسی است که نیت خالص در اعمال عبادی و اجتماعی داشته باشد، به دنبال کسب معرفت و شناخت نسبت به امام عصر(عج) باشد و آنچه را که امام می پسندند، به عنوان یک منتظر انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در ادامه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: کسانی که در جامعه اسلامی آمر به معروف و ناهی منکر هستند، با برخورد محبت آمیز به مردم تذکر دهند و عبور کنند، زیرا وظیفه قضاوت و سایر برخوردها، مربوط به دستگاه های قضایی و انتظامی کشور است .

وی افزود: زمانی که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه  اسلامی به خوبی و پسندیده صورت گیرد، دین تبلیغ شده است و گرایش به ارزش های دینی و اعتقادات مذهبی گسترش پیدا می کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در پایان سخنان خود با اشاره به وقوع سیل در برخی نقاط کشور، گفت: دشمنان که ادعای دوستی و توجه ویژه به مردم ایران دارند،  در همین روزهای اخیر که سیل در چند استان اتفاق افتاد، بازهم با رسانه های مزدور به دروغ پراکنی و شایعات به جای کمک و کاستن  از رنج مردم در این روزها پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha