سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
راننده اتوبوس در نیوزیلند، درب اتوبوس را به روی زن مسلمان بست

حوزه/ اقدام اهانت آمیز یک راننده اتوبوس در نیوزیلند، که درب را به روی زن محجبه بسته، رسانه ای شد. شاهدان عینی می گویند راننده توقف کرده، یک زن سفیدپوست را سوار کرده و درب را به روی زن مسلمان بست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  دیلی میل، یک راننده اتوبوس در نیوزیلند به محض دیدن حجاب زن مسلمان، از سوار کردن او سرباز زده و در اتوبوس را به روی او بست. این حادثه سه روز پس از حملات تروریستی دو مسجد کرایست چرچ در نیوزیلند به وقوع پیوسته و این زن محجبه در راه بازگشت از مراسم یادبود 50 تن از نمازگزاران کشته شده در این حملات تروریستی بود.

شاهدان عینی گفته اند که این اتوبوس مترو قرمز خالی بود و راننده هیچ بهانه ای برای سوار نکردن زن مسلمان نداشته است.  راننده ابتدا توقف کرده، یک زن سفیدپوست را سوار کرده، اما درب را به روی زن مسلمان بست.

روزینا تیا 15 ساله در این باره به خبرنگاران گفت: او یکباره در را به روی زن به هم کوبید و اتوبوس هم پر نبود. ما در شوک بودیم! به خصوص پس از اتفاقی که روز جمعه افتاد. او فقط از مراسم یادبود بازمی گشت.

وی افزود: ما از او پرسیدیم که حالش خوب است. او گفت که خوب است اما می شد فهمید که چهره اش ناراحت است. دوستانش او را تا ایستگاه اتوبوس رسانده بودند و به وضوح احساس امنیت نمی کرد. ما از این حادثه بی نهایت خشمگین شدیم!

روزینا و دو نوجوان دیگر تا زمان رسیدن اتوبوس بعدی در کنار این زن مسلمان مانده اند.

آن ها سپس تصمیم گرفته اند این ماجرا را گزارش داده و شکایت کنند، اما صدایشان به جایی نرسید. در این حال پس از رسانه ای شدن حادثه، پائول مک نئو مدیر اجرایی اتوبوس های قرمز در نیوزیلند اقدام راننده را «کاملا ناشایست» توصیف کرد.

مک نئو گفت: ما ویدئوی حادثه را دیده ایم و توافق داریم که عملکرد راننده کاملا ناشایست بوده است. یک روند انضباطی در حال انجام است و ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که چنین حوادثی دیگر رخ ندهند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha