پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فولادگر

حوزه نیوز/ رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس گفت: رونق تولید اصلی ترین راه برون رفت از رکود و تورم است و بار اصلی این مسئله در وهله اول به دوش دولت به عنوان دستگاه اجرایی کشور است و مجلس نیز باید به وظیفه خود در بحث قانون گذاری و همچنین نظارت عمل کند.

حمیدرضا  فولادگر در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به این که نامگذاری شعار سال با محوریت مسائل اقتصادی طی چند سال گذشته نشان دهنده اولویت اقتصاد و لزوم توجه بیش از پیش مسؤولان به حل ممشکلات اقتصادی کشور است، اظهار کرد: در موضوعات اقتصادی، «تولید» اولویت اول است و لذا امسال نیز رهبر معظم انقلاب روی مسئله رونق تولید به عنوان مهم ترین راهکار حل مشکلات اقتصادی تاکید داشتند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس شورای اسلامی با بیان لزوم تبیین  آثار اهمیت دادن به رونق تولید در اقتصاد، گفت: همه صاحب نظران اقتصادی معتقدند با رونق تولید می توان با تورم مقابله کرد و مشکل بیکاری را سامان داد؛ رونق تولید همچنین موجب افزایش تولید ناخاص ملی و تقویت پایه پول ملی کشور می شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رونق تولید، بخش واقعی اقتصاد کشور را فعال و اقتصاد مردمی را محقق می کند، همچنان که بند اول سیاست های اقتصاد مقاومتی به مردمی کردن اقتصاد اشاره کرده است و مردمی کردن اقتصاد با رونق تولید ایجاد می شود.

وی افزود: رونق تولید اصلی ترین راه برون رفت از رکود و تورم است و بار اصلی این مسئله در وهله اول به دوش دولت به عنوان دستگاه اجرایی کشور است و مجلس نیز باید به وظیفه خود در بحث قانون گذاری و همچنین نظارت عمل کند. 

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش نظارتی مجلس و اولویت این مسئله، تصریح کرد: در کمیسیون ویژه تولید ملی برنامه هایی در چند سال گذشته داشتیم، اما همچنان اولویت را به این موضوع اختصاص می دهیم و برنامه ریزی برای این که راهکارهای رونق تولید را دنبال کنیم، داریم و کار را با مسئله نظارت شروع کرده و از وزرا و معاونین وزارتخانه ها  دعوت و گزارش های نظارتی خود را آماده می کنیم. 

وی اضافه کرد: البته اکنون نیز گزارش هایی برای این که قانون رفع موانع تولید تا چه حد اجرایی شده است، آماده کرده ایم و یک کار قانونگذاری نیز در خصوص قانون حداکثر تولید داخل و حمایت از کالای ایرانی داشتیم.

فولادگر عنوان کرد: مسئولیتی که دستگاه های حکومتی در این باره به عهده دارند بر دو محور است یکی این که موانع رونق تولید را از سر راه بردارند و فضای کسب و کار را بهبود بخشند و دیگری اقدامات حمایتی مانند حمایت های بیمه ای، گمرکی، بانکی و تامین های مالی است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس شورای اسلامی در پایان به نقش روحانیت در این باره نیز اشاره کرد و ادامه داد: وظیفه ای که به عهده روحانیت، اصحاب منبر، ائمه جمعه و جماعات و اساتید دانشگاه ها است این که فرهنگ سازی کنند، زیرا بحث رونق تولید نیازمند فرهنگ سازی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha