سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
طلاب

حوزه/هر کس به اندازه توان خود موظف به لبیک گفتن به ولی امر خویش است و چه لبیکی بهتر از اینکه اگر استعداد و توانی هماهنگ با هدایتگری جامعه در وجود خود مشاهده می کنیم، به کار بسته و با ورود به حوزه های مقدسه علمیه در لباس مجاهدان راه حق در آییم.

خبرگزاری«حوزه»، جمعی از طلاب فارغ التحصیل از دانشگاه مدرسه علمیه مبارکه معصومیه قم در یادداشتی به پذیرش حوزه های علمیه اشاره کردند و خواستار جذب جوانان با استعداد و انقلابی به حوزه علمیه شدند که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

همیشه حرکت در مسیری ناآشنا اضطراب خاص خود را به همراه دارد و زندگی مسیری است که اگر بدون نقشه و راهنما در آن قدم بگذاریم قطعا سهمیگن ترین اضطراب ها را تجربه خواهیم کرد.

اما خدای رحیم را سپاس می گوییم که اشرف مخلوقات خود را بدون نقشه و راهنما راهی خطرناک ترین طریق ممکن ننمود و قرآن کریم را برنامه سعادتی قرار داد که بواسطه ائمه اطهار علیهم السلام برای بندگانش تشریح و تفسیر گردد و آدمی را بدان جا رساند که به جز خدا نبیند.

حال چه چیزی می تواند شیرین تر از آن باشد که نه تنها در چنین مسیری گام نهاده و دنیا و آخرت خود را هماهنگ با برنامه ای آسمانی پیش بَریم، بلکه با کسب معارف الهیه و آشنایی با علوم دینیه و عمل به آنها بتوانیم در آشنایی دیگران با معارف وحیانی نقشی داشته باشیم؟

چه جایگاهی به اندازه سربازی حضرت صاحب الامر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می تواند در دنیا و آخرتِ خود و دیگران موثر بوده و زمینه نجات نفوس انسانی را در زمانه ای که شیاطین جن و انس، همگی کمر به انحراف بشریت از همه فضائل اخلاقی بسته اند فراهم آورد؟

اکنون و در ابتدای گام دوم انقلاب اسلامی آنچه بیش از هر چیز دیگری احساس می شود، نیاز به نیروی انسانی متعهد، فرهیخته و دلسوز برای عملی نمودن خواسته های رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی در بیانیه تاریخی گام دوم است.

هر کس به اندازه توان خود موظف به لبیک گفتن به ولی امر خویش است و چه لبیکی بهتر از اینکه اگر استعداد و توانی هماهنگ با هدایتگری جامعه در وجود خود مشاهده می کنیم، به کار بسته و با ورود به حوزه های مقدسه علمیه در لباس مجاهدان راه حق در آییم.

عاشقان روی‌ او را، خانه و کاشانه نیست
مُرغ بال و پر شکسته، فکر باغ و لانه نیست
گر اسیر روی‌‌ اویی‌، نیست شو، پروانه شو!
پای‌‌بند ملک هستی‌، در خور پروانه نیست.     

جمعی از طلاب فارغ التحصیل از دانشگاه
مدرسه علمیه مبارکه معصومیه قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha