پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
چهارمین جشنواره مسلمانان ممفیس با حضور غیرمسلمانان برگزار شد

حوزه/ در چهارمین جشنواره مسلمانان ممفیس که برنامه های مختلفی از جمله بازار خرید و فروش غذا و البسه اسلامی، نشست اسلام شناسی و حراج خاموش داشت، غیرمسلمانان نیز حضور داشتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از WMC، مسلمانان شهر ممفیس در ایالت تنسی آمریکا، چهارمین گردهمایی سالانه «مسلم ممفست» یا «جشنواره مسلمانان ممفیس» را برگزار کردند.

در جشنواره امسال که در یک مرکز سازمان کشاورزی ممفیس برگزار شد، تولیدکنندگان غذا و فروشندگان مسلمان و غیرمسلمان حضور داشتند. در این جشنواره همچنین یک نمایشگاه اطلاعاتی درباره دین اسلام برگزار شد و یک حراج خاموش نیز به نفع خیریه، بخشی از برنامه های این گردهمایی بود.

از دیگر برنامه های جالب این جنشواره، فروش محصولات هنری، آثار هنری اسلامی و پوشاک سنتی مربوط به قومیت های مختلف بود. با این حال به گفته برگزارکنندگان، بهترین مزیت جشنواره، ایجاد پل ارتباطی میان مردم از قومیت ها، نژادها و ادیان متفاوت بود.

حلا مصطفی یکی از برگزارکنندگان در این باره گفت: ممفیس جای بسیار فوق العاده ای برای این کار است. مسلمان بودن تعلق داشتن به یک ملیت نیست بلکه ملیت های مختلفی مسلمان هستند.

وی افزود: به نظر من ممفیس جای فوق العاده ای برای زندگی است و مردم از تمام ملیت ها در اینجا جمع شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha