پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
راهپیمایی اعتراضی مسلمانان در بروکسل علیه ممنوعیت «ذبح حلال»

حوزه/ مسلمانان بروکسل، پایتخت بلژیک روز گذشته با تجمع در مقابل مقر اتحادیه اروپا، اعتراض شان را به ممنوعیت «ذبح حلال» در این کشور و سایر کشورهای اروپایی ابراز داشتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از menafn، شمار زیادی از مسلمانان در شهر بروکسل، پایتخت بلژیک، بعد ازظهر روز گذشته با تجمع در مقابل مقر اتحادیه اروپا، مخالفت و اعتراض شان را علیه ممنوعیت «ذبح حلال» در این کشور و سایر کشورهای اروپایی نشان دادند.

تظاهرکنندگان ضمن اعلام اینکه اسلام به حقوق حیوانات احترام می گذارد، خواستار قانونی شدن دوباره ذبح حلال شده و از مقامات اروپایی خواستند به اعتقادات و باورهای مذهبی آنان احترام بگذارند و آنان از آزادی دینی برخوردار باشند.

 

گفته می شود بلژیک سه منطقه دارد که شامل فلاندرز در شمال، والونیا در جنوب و منطقه پایتخت بروکسلمی باشد. ذبح حلال ژانویه امسال در منطقه فلاندرز ممنوع اعلام شد و قانون مشابهی نیز قرار است در ماه آگوست در منطقه والونیا اجرایی شود. طرفداران حقوق حیوانات در بلژیک در تلاش هستند تا منطقه بروکسل را نیز به این قانون اضافه کنند. براساس قانون جدید حیوانات باید پیش از ذبح، به اشکال مختلف بیهوش شوند. گفته می شود کشورهای اروپایی در سال های اخیر به بهانه طرفداری از حقوق حیوانات، ممنوعیت هایی را بر ذبح حلال گذاشته است.

به طور رسمی تخمین زده می شود که 700 هزار مسلمان در بلژیک که جمعیتی معادل 11 میلیون نفر دارد زندگی می کنند، با این حال انتظار می رود که آمارهای واقعی جمعیت مسلمانان از این رقم بسیار بیشتر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha