پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علیرضا باطنی

حجت الاسلام والمسلمین باطنی، «رونق تولید» را شاه کلید اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اگر جامعه به جای تولید منفعل به سمت تولید پویا و فعال حرکت کند، تولیدی که نیاز جامعه را خوب رصد کند و صادرات محور باشد و با کیفیت محصولات را به بازار مصرف عرضه کند، پایه اقتصاد مقاومتی شکل می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی در گفت و گو با خبرگزاری«حوزه» در اصفهان، ضمن ابراز تأسف از بروز سیل و خسارات در بخش هایی از کشور و از دست دادن جان برخی از هموطنان، همدردی خود را با آسیب دیدگان این حادثه اعلام کرد و در ادامه به تبیین شعار سال 98 و رسالت حوزه های علمیه، طلاب و روحانیون در تحقق رونق تولید پرداخت و اظهار کرد: اگر در سال های گذشته شعار سال را ملاحظه کنیم و کنار هم قرار دهیم به این حقیقت دست خواهیم یافت که مهم ترین وظیفه دولتمردان و مسؤولان تلاش برای رفاه بیشتر جامعه و گره گشایی از مسائل اقتصادی و ایجاد تولید و رفع فقر و بیکاری است.

وی افزود: در بیانیه گام دوم، رهبر انقلاب یکی از شاخصه هایی که نظام اسلامی کمتر در آن کامیابی داشته را عدالت اقتصادی و رشد اقتصادی جامعه بیان کرده اند و علاوه بر آن مخاطب اصلی شعار سال قبل و امسال نیز مردم می باشند، هر چند دولتمردان هم نمی توانند خود را عاری از مسؤولیت در قبال این موضوع بدانند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان این که شاه کلید اقتصاد مقاومتی رونق تولید است، گفت: اگر جامعه به جای تولید منفعل به سمت تولید پویا و فعال حرکت کند، تولیدی که نیاز جامعه را خوب رصد کند و صادرات محور باشد و با کیفیت محصولات را به بازار مصرف عرضه نماید، پایه اقتصاد مقاومتی شکل می گیرد.

وی اضافه کرد: پایه اقتصاد مقاومتی تولید با رونق است و البته رونق چند شاخصه دارد و یکی از آن شاخصه ها این است که تولید هدفمند، پویا، خلاق، غیرمنفعل باشد و انبارمحور نباشد و نیازهای جامعه و منطقه را را رصد کند و با توجه به تقاضا عرضه انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با تاکید بر شاخصه های رونق تولید، تصریح کرد: رونق اقتصاد، بیکاری را کاهش می دهد و ضریب افزایش دارایی جامعه را بالا می برد و در آمد دولت را بیشتر کرده و وابستگی کشور را به خارج از بین می برد.

وی خاطر نشان کرد: البته موانعی نیز بر سر این راه وجود دارد که بخشی از این موانع به قوانین و مقررات دست و پاگیر بازمی گردد و لذا باید دستگاه قانون گذاری کشور و هیئت وزیران و در مواردی که به بخشنامه های وزارتخانه ای برمی گردد این موانع را برطرف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی به مسئله حمایت از تولید و نیاز تولیدکنندگان به حمایت های دولتی اشاره کرد و افزود: اگر دولت وظیفه خود در خصوص حمایت از تولید را به خوبی انجام دهد تولیدکننده دلگرم می شود و خود را تنها در وسط میدان نمی بیند، بنابراین دستگاه های اجرایی نیز باید علاوه بر این که قوانین را به درستی اجرا نمایند از تولید حمایت کنند.

وی عنوان کرد: حمایت از تولید با شعار محقق نمی شود و باید حمایت عملی شکل بگیرد، در پیچ و خم دستگاه های دولتی وزارتخانه ها و ادارات کل، متاسفانه انگیزه های سرشار از خلاقیت از بین می رود، لذا نباید اجازه داد آن پیچ و خم ها کسانی را که علاقمند  به سرمایه گذاری در تولید هستند را دچار انفعال نموده و ناامید کند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: با توجه به این که کشور از نیرو جوان خلاق انقلابی برخوردار است شرکت های دانش بنیان می توانند در رونق اقتصاد و رونق تولید سهم و نقش زیادی داشته باشند.

وی افزود: در این بین وظیفه حوزه های علمیه، علما، فضلا و روحانیون مهم و اساسی است، چرا که روحانیون مخاطب و حوزه تاثیر داشته و تریبون در اختیار دارند، لذا باید در فرهنگ سازی سهم و نقش خود را به درستی ایفا کنند، بنابراین از طریق تریبون های حقیقی و مجازی باید در این عرصه تلاش و کوشش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی متذکر شد: باید باور کنیم که امروز اولویت اول کشور رونق تولید است و به جامعه این واقعیت را تفیهم نماییم و مبانی این مسئله نیز ریشه در آیات و روایات دارد و اگر این مبانی را علما و روحانیون استخراج کنند و در اختیار جامعه قرار دهند انگیزه تولیدکننده مضاعف خواهد شد و آحاد جامعه نیز یکپارچه در حمایت از رونق تولید قیام خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha