جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حسینی کوهساری

حوزه/ مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه کشور گفت: طلاب و روحانیون از همان ساعات ابتدایی در مناطق سیل زده حضور یافتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گلستان، با اشاره به آخرین وضعیت مناطق سیل زده در استان گلستان، اظهار داشت: وضعیت مردم سیل زده در اینجا اسفبار است، مناطق زیادی زیر آب هستند و بخش زیادی از لوازم برقی مردم در این سیل خراب شده است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: الحمدلله عزیزان طلبه از همان ساعات ابتدایی با هماهنگی خوبی که داشتند، تمام نهادهای حوزوی، چه حوزه برادران، چه حوزه خواهران و عزیزان ما در مرکز تبلیغات و مرکز خدمات دفتر تبلیغات، با هم توانستند یک ستاد بحران تشکیل بدهند و یک تجربه موفقی از هماهنگی میان نهادهای حوزوی شکل گرفت.

مدیرمسئول خبرگزاری حوزه افزود: همچنین هماهنگی خوبی میان نهادهای حوزوی شیعه و اهل سنت برقرار شده است. در بسیاری از مواقع روحانیان در کنار طلبههای اهل سنت خدماترسانی میکنند و حضور خواهران طلبه در این منطقه بسیار محسوس است و در حد توان خود فعالیت میکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری خاطرنشان کرد: به لطف الهی طلاب و روحانیون جهادی توانستند کمی از آلام مردم سیل زده را کاهش دهند، اگرچه عمق فاجعه بسیار جدیتر است و تمام مردم و مسئولان دولتی و حکومتی همان گونه که تا الآن حضور داشتند به کمک بیایند و جدیتر و قویتر حضور داشته باشند.

وی گفت: طلبههایی هستند که از همان ساعات اولیه در مناطق سیل زده حضور دارند و اصلاً از تعطیلات عید استفاده نکرده اند، مثل مردم سیل زدهای که عملا امسال تعطیلات عید را نداشتند؛ طلبههای عزیز در کنار مردم ایستادند و خستگیناپذیر در صحنه حاضر هستند و حقیقتا باید از آنها تقدیر کرد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه کشور افزود: یکی از اصلیترین قرارگاههایی که اکنون در منطقه وجود دارد، یکی از حوزههای علمیه است؛ حوزه علمیه بندر ترکمن قرارگاهی شده است که مسئولان و نهادهایی که در این زمینه فعال هستند در این حوزه علمیه مستقر شدهاند و با مدیریت مدیر محترم حوزه علمیه و امام جمعه شهر، خدماترسانی میکنند. درست هم همین است، حوزههای علمیه باید در بطن رخدادهای اجتماعی حضور داشته باشند و در کنار مردم هم پاسخگو باشد، هم مطالبهگر باشد و هم کمک کند، خدمترسانی کند و غمخوار مردم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: در زمانی که عازم مناطق سیل زده بودیم، خانمی مبلغی پول را به ما داد و گفت این پول را به عنوان عیدی به بچههای سیل زده  بدهید. فرد دیگری تعداد زیادی شیشه عطر به ما داد که به عنوان عیدی به بچههای این منطقه برسانیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha