پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کمک رسانی طلاب و روحانیون به سیل زدگان گلستان

حوزه/ حجت الاسلام منصوری، آخرین وضعیت و نیاز های مهم مردم مناطق سیل زده به ویژه بندرترکمن را تشریح کرد.

حجت الاسلام محمدصالح منصوری، امام جمعه بندرترکمن، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در گلستان، با اشاره به آخرین وضعیت مناطق سیل زده اظهار داشت: در راستای خدمت رسانی منسجم و هماهنگ به سیل زدگان، قرارگاهی در حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) راه اندازی شده است.

وی افزود: در روزهای اولیه ایجاد قرارگاه، ستاد اجرایی حضرت امام(ره) و سپاه پاسداران در اینجا مستقر شدند و سالن ورزشی حوزه بندرترکمن را انبار قرار دادند.

امام جمعه بندرترکمن گفت: تاکنون شاید 12، 13 کامیون بار آمده، تخلیه شده و از اینجا اقلام مورد نیاز به شهر گمیشان، روستاها و آق قلا توزیع شده است و اکنون هم در روستاهای بندر ترکمن پخش میشود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 2 هزار نفر در سولههای ورزشی و مدارس بندر ترکمن اسکان داده شدهاند که به این عزیزان سه وعده غذا داده میشود و در تمام وعدههای ناهار غذای گرم به آنها داده میشود.

حجت الاسلام منصوری گفت: اقلام بهداشتی از لباس زیر گرفته تا پوشاک بچه، حوله حمام، دمپایی، مسواک، خمیر دندان و شامپو در اختیار عزیزان قرار داده میشود. علاوه بر این که هلال احمر در این زمینه کمک میکند، از تمام محلهای اسکان پزشک بازدید میکند و اگر کسی بیمار باشد رسیدگی میکنند.

وی افزود: تاکنون ما شهرستان گمیشان و قسمتی از شهرستان آق قلا را پوشش میدادیم؛ اما چند روزی است که آب وارد منطقه بندر ترکمن شده و بعضی از روستاهای بندر ترکمن را آب گرفته است که تخلیه کردند و تعدادی از مردم این مناطق اسکان داده شدهاند که ما به آنها خدماترسانی میکنیم.

امام جمعه بندرترکمن تصریح کرد: دو اولویت در نیازهای ما وجود دارد، نیاز اولیه ما بیل و چکمه است که به ویژه چکمه واقعا مورد نیاز است. عزیزانی که میخواهند از ورود سیل به روستاها و شهرشان پیشگیری کنند، در کنار بیل مکانیکی و لودر، با بیلهای معمولی و یدی این کار را انجام میدهند.

وی گفت: دومین نیاز ما اقلام غذایی و مصرفی اعم از آب خوردن، کنسرو، تن ماهی، برنج، روغن، گوشت است که برای عزیزان آماده کنیم، اقلام دیگری مثل پوشاک و لوازم بهداشتی هم مورد نیاز است. پس از این که سیل و آب از مناطق سیل زده فروکش کند، بیشتر به نیروهای جهادی، به ویژه طلبههای عزیز نیاز داریم که خانههای مردم تمیز شود که بتوانیم نشاط و امید را در مردم ایجاد کنیم.

حجت الاسلام منصوری افزود: در پایان از مسئولان محلی تشکر میکنیم، از مردمی که شبانه روز زحمت کشیدند و با چنگ و دندان اطراف روستاها برای پیشگیری از نفوذ آب سنگر درست کردند تشکر میکنیم و از مردم شریف ایران که کمکهای مالی و نقدی خود را فرستادند برای مردم سیل زده تشکر میکنیم.

وی تصریح کرد: به ویژه از رهبر معظم انقلاب تشکر میکنیم که دستور دادند نیروهای نظامی وارد عمل بشوند و از نیروهای سپاه، ارتش و نیروهای نظامی واقعا تشکر میکنیم. از نیروهای جهادگر بسیجی که شبانهروزی و بدون ریا و توقع کار میکنند تشکر میکنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha